REACTIES
Door xc70 op zaterdag 18 februari 2017 19:10
zeer mooie reeks
Door Tancu op zaterdag 18 februari 2017 19:37
Volvo BM 2654 denk ik De 2254 was maar 70 pk
Door KeesdeNood op zondag 19 februari 2017 08:55
Prachtig Jack Max stond te koop met een kapote cardan en is volgens mijn laatste informatie verkocht naar Suriname hij gaat dus nog eens een nieuwe leven beginnen.
Door Jack op zondag 19 februari 2017 12:34
Ben benieuwd welke klus die daar nog mag gaan doen Kees.
Er zijn trouwens niet 3 maar 4 DK1's gebouwd. Naast Kurstjens en Kappertz heeft ook Gromes-Plender er een gehad.
De 6x6 Ginaf Max A-15 van hierboven op de foto leeft trouwens ook nog. Ging van Kurstjens naar een loonwerker in Lieshout, daarna veehouders in Reusel en in Milheeze, en staat via verkoopsite Mascus inmiddels te koop in Roemeniƫ.
Er zijn trouwens niet 3 maar 4 DK1's gebouwd. Naast Kurstjens en Kappertz heeft ook Gromes-Plender er een gehad.
De 6x6 Ginaf Max A-15 van hierboven op de foto leeft trouwens ook nog. Ging van Kurstjens naar een loonwerker in Lieshout, daarna veehouders in Reusel en in Milheeze, en staat via verkoopsite Mascus inmiddels te koop in Roemeniƫ.
Door Gerrit57 op zondag 19 februari 2017 18:02
Kurstjens, nog steeds een groot begrip bij ons in de regio.
Door niewiem op maandag 20 februari 2017 07:51
En nu een begrip in Australie. Mooie foto's , Jack.
Door Bollenbouwer op maandag 20 februari 2017 12:41
Prachtig wat een spullen. Ik dacht dat ze in die tijd in de Peel gewoon de mest in de ploegvoor pompten.
Door Jack op maandag 20 februari 2017 22:19
En daar weet jij nu alles van Ed
Dat zal hier en daar best gebeurd zijn Bollenbouwer, maar toch had Gerrit Kurstjens in 1977 al 6 stuks 40m3 tankwagens op de weg om de mest op lange afstand weg te zetten. Die vooruitziende blik en voortdurende innovatie is kenmerkend en gaat nog steeds op.
Dat zal hier en daar best gebeurd zijn Bollenbouwer, maar toch had Gerrit Kurstjens in 1977 al 6 stuks 40m3 tankwagens op de weg om de mest op lange afstand weg te zetten. Die vooruitziende blik en voortdurende innovatie is kenmerkend en gaat nog steeds op.
Door Hardoxxx op maandag 20 februari 2017 23:43
Die JKG tank heeft zo te zien ook nog tractie op de as. klopt dat? De nuchterheid van Gerrit is ook prachtig om te zien tijdens de vele anekdotes over vroeger. Die maakten de gekste dingen mee onderweg. 40 kuub schuimaarde laden (veeeel te zwaar dus) en dan met kapotte motor of bak komen te staan waarna een andere geladen collega doodleuk de volle combi erachter hing en zo half nederland nog door moesten!
Door niewiem op dinsdag 21 februari 2017 12:35
Ja Jack, mooie tijd daar in Australie.Enkele van zijn trekkers daar rijden al jarenlang zonder chauffeur.Onlangs heeft hij de eerste twee Fendt 1050 in Australie gekocht. Hij gaat nog gewoon lekker door op zijn oude dag.Petje af.
Door Jack op woensdag 22 februari 2017 20:55
Nee Michiel, is zonder tractie. Volgens mij is deze Triaxer later naar loonbedrijf Van der Aa uit Boekel gegaan, en door de overname terecht gekomen bij Rovers Boekel.
Gerrit probeert altijd een aantal stappen voor te zijn op de rest, en dat lukt 'm nog steeds aardig Ed.
Gerrit probeert altijd een aantal stappen voor te zijn op de rest, en dat lukt 'm nog steeds aardig Ed.
VOEG EEN REACTIE TOE
U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaamen wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.