FOTO'S VAN NIELS VAN DER BOOM - 20-7
Door Niels in Agrifoto Foto's, maandag 20 augustus 2012 19:00
In deze fotoreportage van 20 juli zien we nog meer Ploeger erwtendorsers aan het werk. Deze keer gaat het om een andere ploeg van loonbedrijf Breure. Verder zien we ook hoe in Lelystad tarwe van het land verdwijnt. Nog even niet met de combine maar met de hakselaar met als bestemming veevoer.
Ploeger EPD 530 erwtendorser van loonbedrijf Breure uit Swifterbant.
Mercedes Actros 3344 truck van Gebr. van Eijck Transport uit Alphen.
Ploeger EPD 530 nummer twee.
Lossen bij een New Holland TS135A Plus met Beco Super 1000 hoogkipper.
Twee Ploeger EPD 530s van Breure en een Ploeger EPD 538 van loonbedrijf De Waard uit Biddinghuizen/Zeewolde zijn ergens anders bezig.
Massey Ferguson 7485 Dyna-VT met een VGM haakarm carrier met Bobeco zij/hoogkipper.
MF 3080 met een platte wagen van landbouwbedrijf Van Wijk uit Lelystad.
Fendt Favorit 916 Vario met een Kaweco Radium 50 silagewagen en New Holland FR9050 hakselaar met een Marangon MDR 6014 GPS-voorzetstuk van loonbedrijf Visch uit Doornspijk.
Op naar het volgende stuk.
Met een Fendt 916 Vario en Jan Veenhuis JVSK silagekipper onder de pijp.
Fendt 820 Vario met Jan Veenhuis JVSK silagekipper.
REACTIES
Door IH844 op maandag 20 augustus 2012 23:20
Bij de eerste foto's van de ploeger zit de losband rechts. Op de foto's daarna zit de losband links. Wat is hier de reden voor, of heb ik een bril nodig en zie ik het verkeerd
Door kalle op maandag 20 augustus 2012 23:29
haha ja indd bij de ene machine zit hij links en bij de ander rechts
Door Niels (Administrator) op dinsdag 21 augustus 2012 18:29
Dat komt omdat Breure ook met Engelse FMC machines werkt. Daar zit de bunker altijd rechts. Om het makkelijk te houden hebben hun Ploegers de afvoer rechts. Dat is de Engelse uitvoering. De Waard had geen FMC's dus daarom hebben zij een Nederlandse.
Bovendien is een losband rechts voor de plukker chauffeur makkelijk omdat je altijd makkelijker rechtsom dan linksom kijkt. Voor de trekkerchauffeur is het weer ietsje lastiger.
Bovendien is een losband rechts voor de plukker chauffeur makkelijk omdat je altijd makkelijker rechtsom dan linksom kijkt. Voor de trekkerchauffeur is het weer ietsje lastiger.
Door IH844 op woensdag 22 augustus 2012 10:53
Niels schreef:
Dat komt omdat Breure ook met Engelse FMC machines werkt. Daar zit de bunker altijd rechts. Om het makkelijk te houden hebben hun Ploegers de afvoer rechts. Dat is de Engelse uitvoering. De Waard had geen FMC's dus daarom hebben zij een Nederlandse.
Bovendien is een losband rechts voor de plukker chauffeur makkelijk omdat je altijd makkelijker rechtsom dan linksom kijkt. Voor de trekkerchauffeur is het weer ietsje lastiger.
FMC is nu PMC en eigenlijk ook een onderdeel van ploeger heb ik mij laten vertellen. Ik had er niet bij stilgestaan dat bij deze machines de afvoer sowieso rechts zit omdat ze in Engeland gemaakt worden. Bedankt Niels voor de verklaring.
Bovendien is een losband rechts voor de plukker chauffeur makkelijk omdat je altijd makkelijker rechtsom dan linksom kijkt. Voor de trekkerchauffeur is het weer ietsje lastiger.
FMC is nu PMC en eigenlijk ook een onderdeel van ploeger heb ik mij laten vertellen. Ik had er niet bij stilgestaan dat bij deze machines de afvoer sowieso rechts zit omdat ze in Engeland gemaakt worden. Bedankt Niels voor de verklaring.
Door Niels (Administrator) op donderdag 23 augustus 2012 12:41
Dat klopt helemaal. Ploeger heeft in Engeland de zaken overgenomen, al enkele jaren terug. Bij PMC kun je qua afvoer niet kiezen, hier wel. Het maakt niet uit of je nu een PMC of Ploeger koopt. Ze krijgen de centjes toch wel
Door Martijnn25 op donderdag 23 augustus 2012 15:45
Mag bij die New Holland hakselaar het voorzetstuk op de weg er gewoon op blijven zitten zo breed
VOEG EEN REACTIE TOE
U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaamen wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.