GASTFOTO'S VAN MARTIJN KEULEMANS I
Door Niels in Ingekomen Foto's, dinsdag 21 februari 2012 19:00
Weer eens wat anders in deze 'normale' fotoserie van Martijn Keulemans. Door de sluizen van het Volkerak passeren regelmatig schepen vol met trekkers en machines uit Mannheim. Het ziet dan letterlijk groen en geel. Door de jaren heen fotografeerde Martijn verschillende ladingen met wat er zoal in de sluizen aanmeerde.
Dit is een serie van het transport van het John Deere Tractor transport van Mannhein naar Antwerpen en andersom. Dit gebeurt met twee schepen, ds MS Dynamica en MS Vera. Stroomafwaarts vervoeren ze in Mannheim geproduceerde trekkers, combine's en hakselaars. Deze gaan de hele wereld over van Australiƫ tot Canada. Terug nemen ze in Amerika geproduceerde trekkers en combine's mee. Een vracht met JD 1540/1550 CWS combines.
JD 6715.
JD 6415.
JD 6615 2wd.
JD 6320 L.
Er staat voor een aardig kapitaal aan spullen op dek.
JD 7130.
Ook op de kade rijdt een JD, met Lely kopeg.
Hakselaartje.
Silhouet van twee nieuwe S-serie maaidorsers.
8R trekkers en S-serie combines.
JD S680i.
JD 8295R en 8345R.
Gloedje spik fonkel nieuw.
Allemaal 8R trekkers waaronder een 8RT rups.
JD 7230R.
Goede parkeerkunsten.
Ook het ruim staat vol met trekkers.
JD 7230.
JD 6430 voor gebruik in de hopteelt.
JD 5080R.
6430 cabrio.
Een Amerikaanse 6430.
JD 7130 2wd.
Niet alleen trekkers worden vervoerd. Hier een lading tanks van het Amerikaanse leger, afkomstig uit Irak.
JD 6630 platform trekker.
8345RT.
Meer video's op het Agrifoto Youtube Kanaal
REACTIES
Door kalle op dinsdag 21 februari 2012 19:29
mooie foto's ik wist niet dat het op deze manier ging
Door rene1200 op dinsdag 21 februari 2012 22:42
en dan blijven ze zo op volle zee in het zoutwater/wind?
wel mooi om te zien
wel mooi om te zien
Door Schrabbekerke op dinsdag 21 februari 2012 23:32
Wat bedoelen ze met platform trekker?
Door Martijnn25 op woensdag 22 februari 2012 10:52
Wow jij had geluk
Door DeereDriverStijn op woensdag 22 februari 2012 12:51
Prachtige reportage, nu en dan zie je es een foto van een boot met dit soort materiaal erop maar dit zijn echt top foto's!!! en in de buik staan nog allemaal trekkers, fantastishce gewoon
Ik vermoed dat die hakselaar een 7950 is omdat de uitlaatpijp rechts achterstaat (cummins motor), maar het kan ook goed een 7250 zijn (voor Zuid Amerikaanse markt).
rene1200 schreef: en dan blijven ze zo op volle zee in het zoutwater/wind?
wel mooi om te zien Alle machines die over de zee gaan worden behandeld met een vettige vloeistof (corrosion protectant) zodat het zout zich niet kan vast zetten op de machine
Op die witte papieren op de deuren staat alles beschreven, de machines die van de USA komen zijn 'ingevet' in Baltimore (staat op het gele papier, ook degene wie de machine heeft ingevet en de datum).
Schrabbekerke schreef: Wat bedoelen ze met platform trekker? Trekker zonder cabine
Ik vermoed dat die hakselaar een 7950 is omdat de uitlaatpijp rechts achterstaat (cummins motor), maar het kan ook goed een 7250 zijn (voor Zuid Amerikaanse markt).
rene1200 schreef: en dan blijven ze zo op volle zee in het zoutwater/wind?
wel mooi om te zien Alle machines die over de zee gaan worden behandeld met een vettige vloeistof (corrosion protectant) zodat het zout zich niet kan vast zetten op de machine
Op die witte papieren op de deuren staat alles beschreven, de machines die van de USA komen zijn 'ingevet' in Baltimore (staat op het gele papier, ook degene wie de machine heeft ingevet en de datum).
Schrabbekerke schreef: Wat bedoelen ze met platform trekker? Trekker zonder cabine
Door tummie op woensdag 22 februari 2012 13:09
deze lichter lost op de terminal van p&o ferries in rotterdam de john deere trekkers ,combine's en hakselaars bestemd voor engeland en ierland (meestal staan de trekkers in het onder ruim en combine's hakselaars en snijwerken bovendeks ) de rest van de trekkers ( meestal op het bovendek ) gaan daarna naar antwerpen waar ze verder verscheept worden naar oa. australie , amerika of afrika . rijn roro service vaart met twee schepen op mannheim , de dynamica en de vera , hoofzakelijk tractoren en spul van john deere maar ook liebherr kranen , trailers , mercedes vrachtwagens en soms ook tanks van het amerikaanse leger .
zal binnenkort wel een paar foto's maken van het lossen en weer laden van de john deere's op een ferryboot
groeten jeroen
zal binnenkort wel een paar foto's maken van het lossen en weer laden van de john deere's op een ferryboot
groeten jeroen
Door rene1200 op woensdag 22 februari 2012 19:26
DeereDriverStijn schreef:
Prachtige reportage, nu en dan zie je es een foto van een boot met dit soort materiaal erop maar dit zijn echt top foto's!!! en in de buik staan nog allemaal trekkers, fantastishce gewoon
Ik vermoed dat die hakselaar een 7950 is omdat de uitlaatpijp rechts achterstaat (cummins motor), maar het kan ook goed een 7250 zijn (voor Zuid Amerikaanse markt).
rene1200 schreef: en dan blijven ze zo op volle zee in het zoutwater/wind?
wel mooi om te zien Alle machines die over de zee gaan worden behandeld met een vettige vloeistof (corrosion protectant) zodat het zout zich niet kan vast zetten op de machine
Op die witte papieren op de deuren staat alles beschreven, de machines die van de USA komen zijn 'ingevet' in Baltimore (staat op het gele papier, ook degene wie de machine heeft ingevet en de datum).
Schrabbekerke schreef: Wat bedoelen ze met platform trekker? Trekker zonder cabine
bedankt, weer een stuk wijzer
Ik vermoed dat die hakselaar een 7950 is omdat de uitlaatpijp rechts achterstaat (cummins motor), maar het kan ook goed een 7250 zijn (voor Zuid Amerikaanse markt).
rene1200 schreef: en dan blijven ze zo op volle zee in het zoutwater/wind?
wel mooi om te zien Alle machines die over de zee gaan worden behandeld met een vettige vloeistof (corrosion protectant) zodat het zout zich niet kan vast zetten op de machine
Op die witte papieren op de deuren staat alles beschreven, de machines die van de USA komen zijn 'ingevet' in Baltimore (staat op het gele papier, ook degene wie de machine heeft ingevet en de datum).
Schrabbekerke schreef: Wat bedoelen ze met platform trekker? Trekker zonder cabine
bedankt, weer een stuk wijzer
Door Niels (Administrator) op woensdag 22 februari 2012 20:48
tummie schreef:
zal binnenkort wel een paar foto's maken van het lossen en weer laden van de john deere's op een ferryboot
Lijkt me erg interessant
Door ErnstJan (Crewlid) op donderdag 23 februari 2012 00:31
Erg mooie serie!
Worden de 7130 en 7230 dus wel in Europa geproduceerd terwijl ze er niet verkocht worden? Maar in feite zijn het toch hele andere trekkers, zo'n 7130 zonder cabine kan toch heel wat minder elektronica bevatten lijkt mij
Worden de 7130 en 7230 dus wel in Europa geproduceerd terwijl ze er niet verkocht worden? Maar in feite zijn het toch hele andere trekkers, zo'n 7130 zonder cabine kan toch heel wat minder elektronica bevatten lijkt mij
Door DeereDriverStijn op donderdag 23 februari 2012 12:02
tummie schreef:
zal binnenkort wel een paar foto's maken van het lossen en weer laden van de john deere's op een ferryboot
Ik kijk er al naar uit
ErnstJan schreef: Erg mooie serie!
Worden de 7130 en 7230 dus wel in Europa geproduceerd terwijl ze er niet verkocht worden? Maar in feite zijn het toch hele andere trekkers, zo'n 7130 zonder cabine kan toch heel wat minder elektronica bevatten lijkt mij
Ze worden inderdaad in Mannheim gemaakt en ze 'mogen' hier niet verkocht worden. Dit door de uitlaatgas emissie normen, hier steekt hoogstewaarschijnlijk nog een rotatieve pomp op en geen variabele turbo en laat staan een EGR. Veel electronica is er niet, het is echt een basic trekker. Hier bij deze link zie je zo een trekker zen besturingselementen => http://www.ironsearch.com/s0/1899317.aspx
Ze noeme deze trekkers ook nogal wel eens "Mexican Proof"
ErnstJan schreef: Erg mooie serie!
Worden de 7130 en 7230 dus wel in Europa geproduceerd terwijl ze er niet verkocht worden? Maar in feite zijn het toch hele andere trekkers, zo'n 7130 zonder cabine kan toch heel wat minder elektronica bevatten lijkt mij
Ze worden inderdaad in Mannheim gemaakt en ze 'mogen' hier niet verkocht worden. Dit door de uitlaatgas emissie normen, hier steekt hoogstewaarschijnlijk nog een rotatieve pomp op en geen variabele turbo en laat staan een EGR. Veel electronica is er niet, het is echt een basic trekker. Hier bij deze link zie je zo een trekker zen besturingselementen => http://www.ironsearch.com/s0/1899317.aspx
Ze noeme deze trekkers ook nogal wel eens "Mexican Proof"
VOEG EEN REACTIE TOE
U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaamen wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.