FOTO'S VAN BEN VAN OOSTERHOUT 22-4 II
Door Niels in Agrifoto Foto's, donderdag 20 mei 2010 20:00
In de tweede en laatste serie van 22 april zien we verschillende aardappelpootcombinaties aan het werk in Brabant. Ook worden er al aardappels aangefreesd en is men ook nog druk met het mest injecteren.
Deutz-Fahr AgroStar 6.38 SV-75 met Miedema HST 150 kipper en Keulmac onderlosser van akkerbouwbedrijf Groenenberg uit Werkendam.
Valtra T190 op Soucy rupsen met een zelfbouw pootcombinatie bestaande uit een Kuhn pennenfrees en Grimme VL 20 KL SA aardappelpoter.
MAN TGA 350.440? met twee Peecon mesttanks van De Vries uit Stolwijk.
New Holland TS 115 met Systeem Baars slangenhaspel en Schouten sleepslangbemester van loonbedrijf De Kleijberg uit Eethen.
D-F Agrotron 1150 met Demag compressor en pompwagen van loonbedrijf Gebr. van Rijswijk uit Wijk & Aalburg.
Iveco Stralis van Cor van der Spek uit Poederoijen.
John Deere 6510 met Celli kopeg en Gruse aardappelpoter.
JD 3050 met Veenhuis kipper en Miedema onderlosser.
JD 6530 met een Amac GF-5 rijenfrees van loonbedrijf Verschoor uit Almkerk.
Vervaet Hydro Trike op dubbellucht met een Kongskilde Vibro Injector van loonbedrijf Van Drunen uit Elshout.
Voor transport over de weg worden de dubellucht wielen er weer afgehaald.
De Werklust WG 18 E shovel komt dan goed van pas.
Fendt 820 Vario met Kuhn Vari-Master 152 vijf schaar ploeg van loonbedrijf Van Kuijk uit Helvoirt.
REACTIES
Door jantjuh op donderdag 20 mei 2010 20:45
waarom op dubbel lucht?
Door seppe op donderdag 20 mei 2010 20:47
Da's toch voor de bodemdruk??
Door Joris op donderdag 20 mei 2010 21:47
volgensmij is die eerste gruse pootmachine al een grimme
Door Niels (Administrator) op donderdag 20 mei 2010 21:50
Dat is hele moeilijke grond geloof ik waar ze snel vast zitten.
Je hebt gelijk Joris is al een Grimme.
Je hebt gelijk Joris is al een Grimme.
Door ErnstJan (Crewlid) op donderdag 20 mei 2010 21:59
Een zelfbouw pennenfrees van Kuhn Of is een Kuhn als basis gebruikt. Wel appart, die pootmachine, is helemaal andersom opgebouwd.
Kun je met zo'n motorwagen+aanhanger wel net zoveel mest meenemen als trekker+oplegger? Een oplegger kan soms al niet helemaal vol ivm gewicht, en dit zal een hoger leeggewicht hebben lijkt me? Of is hiervoor gekozen dat d'r bijvoorbeeld ook stro mee kan worden gereden?
Kun je met zo'n motorwagen+aanhanger wel net zoveel mest meenemen als trekker+oplegger? Een oplegger kan soms al niet helemaal vol ivm gewicht, en dit zal een hoger leeggewicht hebben lijkt me? Of is hiervoor gekozen dat d'r bijvoorbeeld ook stro mee kan worden gereden?
Door Niels (Administrator) op donderdag 20 mei 2010 22:01
Ik bedoelde een zelfbouw pootcombinatie EJ. Heb het iets duidelijker neergezet nu.
Door HuibZ op vrijdag 21 mei 2010 04:41
denk dat je met de motorwagen en aanhanger meer meeneemt, hebt wat meer assen om het gewicht over te verdelen? of zit ik er nu helemaal naast?
Door Joris op vrijdag 21 mei 2010 08:42
nou zelfs als je 100 assen hebt mag je niet meer dan 40 ton wegen dacht ik
Door HuibZ op zaterdag 22 mei 2010 23:56
Rustig maar, ik zei het toch ook voorzichtig.
Hier ist zo dat als je een tandem heb mag je 80.000 pond wegen, maar de vuilnis autos die vuilnis naar de states en verschillende stortplaatsen rijden, en de zogenaamde steel haulers hebben een as of 6 onder de trailer, en die mogen tot 120.000 pond wegen...
Hier ist zo dat als je een tandem heb mag je 80.000 pond wegen, maar de vuilnis autos die vuilnis naar de states en verschillende stortplaatsen rijden, en de zogenaamde steel haulers hebben een as of 6 onder de trailer, en die mogen tot 120.000 pond wegen...
VOEG EEN REACTIE TOE
U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaamen wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.