FOTO'S VAN NIELS VAN DER BOOM - 4-3 II
Door Niels in Agrifoto Foto's, donderdag 13 maart 2014 19:00
Van de Claas machines gaan we naar Fendt, Massey Ferguson en John Deere toe. Eerst kijken we bij misschien wel de grootste dealer van Europa, die MF en Fendt verkoopt. Vervolgens gaan we even snel langs het kantoor van John Deere om af te sluiten met werkzaamheden op het land.
Challenger MT865C rupstrekker voor het kantoor van dealer Korbanek in Tarnowo Podgórne. Het mechanisatiebedrijf is onder andere importeur van Fendt en Massey Ferguson en sinds vorig jaar ook van Challenger. Naar eigen zeggen is het bedrijf de grootste dealer in Europa.
Een aantal Massey Ferguson trekkers, persen en combines.
Naast trekkers en combines worden ook werktuigen verkocht. Onder andere van Monosem, Fella en Grégoire Besson. De hoofdmoot is echter trekkers en maaidorsers.
Fendt 8370 P combine met een Capello opklapbaar maaibord.
Voorraad Fendt 300 Vario serie trekkers.
Fendt 6335 C.
Fendt 6275 L.
Fendt 400 Serie trekkers.
MF 6600 en 7600 serie. Het gebouw erachter is de winkel en werkplaats.
Fendt 800 en 900 serie met nog een enkele 700 ertussen.
Fendt 826 Vario.
Oude 400 serie en nieuwe 500 serie. In totaal staan er op het terrein ongeveer 350 trekkers en 150 combines.
Het verkoopkantoor.
MF Activa 7240 combine wordt net gelost.
MF 7499 Dyna-VT.
Fendt rondebalenpersen.
Drie Fendt 939 Vario's.
MF 5612 Dyna-4 met een Unia Apollo 16 meststrooier.
Nog een Fendt 939. Dit is een demo met ruim 100 uur. De trekkers kosten hier een stuk minder dan in Nederland.
Fendt 6275 L.
Fendt 5220 E.
MF 7244 combine.
Agrisem Maximulch cultivator.
Fendt 5220 E.
John Deere T560 combine met 620R maaibord voor het hoofdkantoor van John Deere Polen.
Een andere kleur groen op het terrein... Claas Lexion 760.
Verschillende trekkers op voorraad.
Onder andere twee keer een JD 6140M.
Deutz-Fahr Agrotron.
Lamborghini Premium 1300 met een weidesleep.
Heel veel Poolse boeren gebruiken een dergelijke sleep in het voorjaar om het land vlak te maken.
Ursus met een soort weidesleep.
New Holland T5.95 met een Vaia NL/16 kipper.
Fendt Farmer 412 Vario met weidesleep.
Fendt 312 Vario met een Amazone kunstmeststrooier.
REACTIES
Door Joostrijk op donderdag 13 maart 2014 19:25
'De trekkers kosten hier ongeveer een stuk minder dan in Nederland.'
Dat is toch wel een aardig verschil!
Dat is toch wel een aardig verschil!
Door Niels (Administrator) op donderdag 13 maart 2014 21:11
Ja hé
Door anoniem op donderdag 13 maart 2014 22:20
Hoeveel procent scheelt het ongeveer? Heb wel vaker gehoord dat boeren hun trekkers uit een ander land halen omdat het daar vaak goedkoper is.
Door Niels (Administrator) op donderdag 13 maart 2014 22:34
Op die 939 die je op de foto ziet ongeveer 50.000 euro denk ik in vergelijking met Nederland. Weet de exacte netto prijs hier niet.
Door F350 op vrijdag 14 maart 2014 18:14
dat klopt $100000,- goedkoper dan in canada
Door derstaaff op zaterdag 15 maart 2014 09:23
Als dat daar dan zoveel in prijs scheelt, kan je dan niet beter gewoon een trekker halen en invoeren.
Als je dat voor België zou doen spaar je toch nog een aardig bedrag uit....
Als je dat voor België zou doen spaar je toch nog een aardig bedrag uit....
Door Niels (Administrator) op zaterdag 15 maart 2014 17:27
Dat kun je wel doen Derstaaff maar waarschijnlijk wil de dealer je niet meer helpen omdat je geen trekker bij hem hebt gekocht.
Door F350 op zaterdag 15 maart 2014 21:21
I import lots of fendt tractors de dealer must give service !! We have no problem
Door derstaaff op zondag 16 maart 2014 17:31
@ Niels ik ken hier enkele boeren die hun trekker in frankrijk gekocht hebben omdat het daar ook serieus in prijs scheelt. Woon in midden België en die krijgen toch ook service bij de dealer.
Is het trouwens niet zo dat wanneer je ergens in Europa een trekker koopt dat je dan Europese garantie hebt?
Met auto's is dat in ieder geval zo, een audi kopen in spanje of belgie maakt niet uit, garantie is overal gelijk....
Is het trouwens niet zo dat wanneer je ergens in Europa een trekker koopt dat je dan Europese garantie hebt?
Met auto's is dat in ieder geval zo, een audi kopen in spanje of belgie maakt niet uit, garantie is overal gelijk....
Door charel op zondag 16 maart 2014 17:40
als je een nieuwe trekker in nederland importeert betaal je toch BPM, daardoor kosten ze onder andere extra in nederland. Service zullen ze wel geven, garantie zullen ze minder energie in steken lijkt me.
Door F350 op zondag 16 maart 2014 18:10
vooral de fendt trekkers die we vanuit europa naar Canada halen/verschepen hebben de garantie via agco en de service bij de dealer.
Door Niels (Administrator) op zondag 16 maart 2014 19:30
@Derstaaff: Ik weet niet of je Europese service krijgt. Dat zou wel moeten zou je zeggen.
@Charel: Betaal je BPM ja? Volgens mij niet want geen kenteken.
@Charel: Betaal je BPM ja? Volgens mij niet want geen kenteken.
Door charel op zondag 16 maart 2014 19:38
@niels. Ik weet het niet zeker maar vast wel 1 of andere heffing in Nederland belasting land. Maar 2e hands (vanaf 1uur op de teller) kun je hem btw vrij importeren.
Door Niels (Administrator) op zondag 16 maart 2014 21:15
Gelukkig stond er nog een demo daar met 100 uur.
Door F350 op maandag 17 maart 2014 01:07
he Niels, die met 100 uur op waar stond die ik zoek er nog een paar
Door Niels (Administrator) op maandag 17 maart 2014 13:50
Poolse importeur Korbanek.
Door Robin op dinsdag 18 maart 2014 17:08
Het klinkt allemaal leuk en mooi goedkoop zo, maar stiekem geeft de Nederlandse dealer toch wel een beetje meerwaarde aan het product wat ze verkopen.
Ik denk dat je jezelf goed moet afvragen wat nou echt belangrijk is voor je bedrijf, een goedkope trekker? of geholpen worden op momenten dat je die trekker nodig hebt?
wat garanties betreft is het ook niet allemaal zo zwart/wit. vaak hebben ook dealers kosten aan een garantie klus, het reinigen van je trekker voor een reparatie, het aan en afkoppelen van machines bijvoorbeeld. deze extra kosten zal je dan toch echt zelf moeten betalen.
Een garantie termijn van 12 maanden is verplicht, maar daarnaast biedt je dealer vaak een garantieplan aan voor meerdere jaren, deze heb je bij je poolse trekker uiteraard niet.
Als jezelf handig bent kun je op die manier wel besparen, maar het wordt wel steeds lastiger met moderne tractoren en bijbehorende elektronische snufjes.
Ik denk dat je jezelf goed moet afvragen wat nou echt belangrijk is voor je bedrijf, een goedkope trekker? of geholpen worden op momenten dat je die trekker nodig hebt?
wat garanties betreft is het ook niet allemaal zo zwart/wit. vaak hebben ook dealers kosten aan een garantie klus, het reinigen van je trekker voor een reparatie, het aan en afkoppelen van machines bijvoorbeeld. deze extra kosten zal je dan toch echt zelf moeten betalen.
Een garantie termijn van 12 maanden is verplicht, maar daarnaast biedt je dealer vaak een garantieplan aan voor meerdere jaren, deze heb je bij je poolse trekker uiteraard niet.
Als jezelf handig bent kun je op die manier wel besparen, maar het wordt wel steeds lastiger met moderne tractoren en bijbehorende elektronische snufjes.
VOEG EEN REACTIE TOE
U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaamen wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.