GASTFOTO'S VAN GEORG OEDING VII
Door Niels in Ingekomen Foto's, zaterdag 25 januari 2014 19:00
We beginnen deze serie in de zomer en kijken nog even bij het koolzaad dorsen met groot geweld. Vervolgens duiken we de herfst in met maïs hakelen en grondbewerking om vervolgens weer verder te zomeren met het persen van stro. Ook de nieuwe Krone komt weer voorbij.
We blijven nog even op het akkerbouwbedrijf van de familie Horsch in Tsjechië. Hier wordt koolzaad geoogst.
Een prachtige omgeving met aardig wat heuvels. Dit is tussen Dresden en Praag.
Beide Claas Lexion 780 Terra Trac combines met een V1200 maaibord.
Deze combine heeft een zelf gebouwde inklapbare lospijp die wordt gebruikt omdat hier met een vast rijpadensysteem wordt gewerkt.
Vanuit de cabine is de pijp uit te klappen.
Lossen bij een John Deere 8360RT met Horsch Titan 34 UW overlaadwagen.
De tweede combine heeft een vaste maar wel verlengde pijp.
Ook de grondbewerking vindt plaats vanuit hetzelfde spoor. Dat gebeurde met een JD 9560RT rupstrekker en Horsch Joker schijveneg.
Claas Axion 930 demo met een Lemken zes schaar ploeg.
Lohnunternehmen Loermann testte deze trekker.
Claas Jaguar 870 Speedstar met een Kemper Champion 360 bek van Lohnunternehmen Hanskötter uit Ahlen.
Deutz-Fahr Agrotron K100 met een Krampe TWK 14 silagekipper.
Claas Arion met een Krampe EWK 8 lang silagekipper en Massey Ferguson 6270 met Krampe EWK 12 silagekipper.
Case IH MXU Pro met twee vier wielige kippers.
New Holland TM 175 met een Kuhn vijf schaar ploeg.
Case International 844 met kipper.
We zien wederom het prototype van de Krone Big Pack 1290 HDP II. Deze keer in het stro.
Ervoor staat een Claas Axion 950.
Op het perceel reed ook een John Deere 6830 Premium met Krone BigPack 1290 HDP grootpakpers.
De combinatie rijdt met een gangetje van 15km/u over het land. Dan zijn er aardig wat pk's nodig!
Een JD 5R met Eho trommelschudder is bezig de zwaden nog wat op te schudden.
REACTIES
Door reinder_mf op zaterdag 25 januari 2014 19:18
Wat is de reden dat 1 combine een opklapbare pijp heeft, en de andere "gewoon" een vaste pijp?
Laatst aangepast door: Niels op maandag 27 januari 2014 08:39.
Laatst aangepast door: Niels op maandag 27 januari 2014 08:39.
Door Niels (Administrator) op zondag 26 januari 2014 12:56
Volgens mij een test. Omdat dit bedrijf met een rijpadensysteem experimenteert zijn de lospijpen te kort. Ze hebben ze daarom zelf verlengd. Als die vaste pijp ook voldoet waarom dan een opklapbare bouwen.
Door Zuidwester op zondag 26 januari 2014 13:18
Met die opklapbare pijp heb je veel minder kans om hem kapot te rijden. Hij zwenkt behoorlijk uit op de weg.
Door Niels (Administrator) op maandag 27 januari 2014 08:38
Ik heb nog een reactie ontvangen van Georg wat betreft de losvijzels. De starre lospijp is affabriek door Claas geleverd, op verzoek van Michael Horsch. Daar was hij het niet mee eens, om wat Zuidwester ook zei, en heeft daarom snel nog even zelf een opklapbare versie in elkaar gezet. De andere zal dus nog opklapbaar worden.
VOEG EEN REACTIE TOE
U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaamen wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.