GASTFOTO'S VAN HERMAN DEULING

Door Niels in Ingekomen Foto's, woensdag 12 december 2012 14:00

Zo af en toe kom je weleens een bijzonder gewas tegen waar nog niet veel foto's van zijn. Zo ook in deze serie. We zien het rooien en spoelen van leliebollen bij Mts. Bruins in Ter Apel. Hiervoor was een heel team aan trekkers en machines nodig.
image
De leliebollen worden gerooid door een omgebouwde Amac ZMB-2 rooier en Steyr 6140 CVT met Joskin Trans-CAP 16 tons kipper.

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image
De rooier wordt bestuurd via RTK-GPS.

image

image

image

image

image
Ook reed er nog een Valtra N122 met Joskin Trans-CAP 16 tons kipper mee.

image

image

image

image
Het land wordt direct losgetrokken door een New Holland TS110A met Stoll Robust F30 voorlader en een Berndt? cultivator.

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image
De lelies werden gelost in een speciale Miedema MH 280 stortbak. De inhoud van de kippers past hier in een keer. Hierdoor is de lostijd van de kippers maar een paar minuten en staat men niet voor de stortbak te wachten. Over het algemeen kun je dan met een trekker en kipper minder doen.

image

image

image

image

image
De lelies gaan direct de spoelerij in.

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image
De schone bollen gaan direct via een Miedema MB 55 kistenvuller in kuubskisten.

image
Het afval werd verzameld door een Case International 845xl met Miedema kipper.

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image
Case IH CS 150 met Veenhuis dumper.

image

image

image
Het transport van de kisten met leliebollen werd gedaan met een Volvo FH 420 Eco-Combi van Bakker en Schilder uit ’t Zand. Dit is een zgn. LZV (Langere en Zwaardere Vrachtautocombinatie) met een lengte van max 25,25 meter en met een gewicht van 60 ton.

REACTIES

comment Door steef op woensdag 12 december 2012 15:25 quote
dat lijkt me echt een amac zm2 geen zm4 Puh
comment Door jovinkespel op woensdag 12 december 2012 15:54 quote
Wat zijn de voordelen geworden van de zm4? omdat hij terug gebouwd is naar 1,5 of 1,8m?
Mooie spoelloods met die licht platenWink
comment Door Danny op woensdag 12 december 2012 19:34 quote
Dit is een Amac ZMB-2 die waar ze een afvoer aan hebben gemaakt.
comment Door Niels (Administrator) op woensdag 12 december 2012 19:58 quote
Wat is het verschil tussen een ZM 2 en een ZMB 2?
comment Door Danny op woensdag 12 december 2012 20:48 quote
ZMB was voorheen een bunkerrooier
comment Door Niels (Administrator) op woensdag 12 december 2012 21:00 quote
Oja natuurlijk!

VOEG EEN REACTIE TOE

U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaam
en wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.