GASTFOTO'S VAN ALEX UHLEMANN

Door Niels in Ingekomen Foto's, dinsdag 6 maart 2012 14:00

De topmodellen van Fendt hebben allemaal iets speciaals. Of het nu de eerste 926 is, de 930 of 936, allemaal roepen ze een warme gedachte op bij menig Fendt-fan. Wellicht dat de nieuwe 939 Vario hier ook aan bij kan dragen. Alex fotografeerde er een aan het werk.
image
Het neusje van de nieuwe Fendt 939 Vario van lohnunternehmen Hellwinkel uit Bassel.

image
Achter de machine hangt een FAE bosklepelmaaier.

image

image

image
De spatborden zijn er vast maar afgehaald.

image
De ruit bescherming maakt de trekker er niet mooier op maar wel veiliger.

image
Ook de onderkant is verstevigd en beveiligd.

REACTIES

comment Door ErnstJan (Crewlid) op dinsdag 6 maart 2012 14:34 quote
Die machine mag ook wel een paar beste tandwielkasten hebben als en constant 390 pk op staat...
comment Door IH844 op dinsdag 6 maart 2012 15:05 quote
Ik geloof dat dergelijke bosfrees wel een paar pk's kan verdragen. Heb er een paar jaar geleden eens eentje aan het werk gezien en als je ziet wat er allemaal door zo'n frees in stukken geknabbeld wordt sta je toch wel eventjes te kijken hoor.
comment Door Niels (Administrator) op dinsdag 6 maart 2012 16:38 quote
Meestal lukt het wel om de trekker stil te krijgen. Zo'n frees zal dus best wel wat kunnen houden.
comment Door Fordman op dinsdag 6 maart 2012 20:33 quote
Ik werk zelf regelmatig met zo'n apparaat van het merk Schmidt achter een NH TVT195 van 250 pk .Daar zitten geen tandwielen maar snaren op (8 stuks). Die van ons mag belast worden met 400 pk aftakasvermogen. Ook de NH gaat idd regelmatig uit als je ineens een stobbe tegen komt. Het lijkt er op dat deze FAE niet echt in de grond kan werken. Die van ons kan ongeveer 25 cm diep in de grond komen om de kapotgeslagen takken en bomen in te werken. Gasoliegebruik ligt dan op zo ongeveer 35 a 40 liter per uur.
comment Door jwvdst op zaterdag 10 maart 2012 15:13 quote
Fordman schreef: Ik werk zelf regelmatig met zo'n apparaat van het merk Schmidt achter een NH TVT195 van 250 pk .Daar zitten geen tandwielen maar snaren op (8 stuks). Die van ons mag belast worden met 400 pk aftakasvermogen. Ook de NH gaat idd regelmatig uit als je ineens een stobbe tegen komt. Het lijkt er op dat deze FAE niet echt in de grond kan werken. Die van ons kan ongeveer 25 cm diep in de grond komen om de kapotgeslagen takken en bomen in te werken. Gasoliegebruik ligt dan op zo ongeveer 35 a 40 liter per uur. wat weegt zo'n frees eigelijk? had een keer gehoord dat het al over de 4000kg was
en die v-snaren is eigelijk wel gegrijpelijk die kunnen bij een piekbelasting namelijk de ergeste klap opvangen door te slippen
comment Door Fordman op dinsdag 13 maart 2012 21:29 quote
Jwvdst, die van ons weegt ruim 3,5 ton. Alleen de (massieve) rotor met beitels weegt al meer dan 2800 kg. Ook de hydraulisch bedienbare achterklep is massief staalplaat van ongeveer 8 cm. dus ja, zo' n ding is best zwaar, ook zonder aanhangende grond.

VOEG EEN REACTIE TOE

U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaam
en wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.