GASTFOTO'S VAN ALEX UHLEMANN
Door Niels in Ingekomen Foto's, maandag 31 oktober 2011 14:00
Afgelopen maanden was bijna heel agrarisch Duitsland in de ban van de maisoogst. Dit plantje lijkt inmiddels zo'n beetje heel Duitsland te hebben overgenomen. Daarnaast fotografeerde Alex ook verschillende bietenrooiers in actie. En dat gaat van groot, groter, grootst.
Krone Big X 1100 samen met een Fendt met Bergmann silagewagen en Mercedes Zetros truck met SGT afschuifwagen.
Is het nou een trekker of een truck?
Twee Fendt trekkers met TSM silagewagens.
Claas Jaguar met een Claas Axion en drie assige silagekipper.
Grimme Maxtron 620 bietenrooier.
Fendt 900 Vario, in het rood voor de verandering, met een Amazone zaaicombinatie.
Claas Jaguar en Claas Arion met Joskin Silospace silagewagen.
Voor de hakselaar uit maait een Krone Big M II met klepelmaaiers de stoppel.
New Holland T7500 met een drie assige Fliegl afschuifwagen.
Op de bult een forse Liebherr shovel op rondom dubbellucht.
Ook hier wordt weer een grote hoeveelheid mais ingekuild voor een BGA, biogasinstallatie.
John Deere 7530 met een Damann veldspuit.
Grimme Rexor 620 bietenrooier.
In hondengang.
Hier draait het allemaal om in september en oktober.
Claas Xerion 3800 Trac VC met schuifblad.
Steyr CVT met Joskin Silospace silagewagen.
Krone Big X 1100.
Ropa Euro-Tiger V8-3 bietenrooier lost bij een Fendt met Krampe kipper.
REACTIES
Door ErnstJan (Crewlid) op maandag 31 oktober 2011 15:34
Zo te zien beschouwen ze die Mercedes in Duitsland als een trekker/landbouwvoertuig, want volgens mij staan er groene letters op de nummerplaat. Wel een machtig mooi ding trouwens!
Door Schrabbekerke op maandag 31 oktober 2011 16:49
Die nh tvt/t7500 is een t7500
Door andy7383 op maandag 31 oktober 2011 17:18
Staat er dan zoveel mais in Duitsland? Over welk percentage van de totale landbouwoppervlakte hebben we het dan?
Machtig mooie foto's !
Machtig mooie foto's !
Door Niels (Administrator) op maandag 31 oktober 2011 18:02
Pim; oja, lampen in het dak. Bedankt.
Andy; heb het even opgezocht voor je. Duitsland heeft 12 miljoen ha akkerland en daarvan is 1,2 miljoen ha mais. In nederland is dat 200.000 ha
Andy; heb het even opgezocht voor je. Duitsland heeft 12 miljoen ha akkerland en daarvan is 1,2 miljoen ha mais. In nederland is dat 200.000 ha
Door markdenhollander op maandag 31 oktober 2011 19:04
mooie serie foto van je
Door Joris op maandag 31 oktober 2011 19:24
lijkt wel een opgevoerde unimog haha
Door Niels (Administrator) op maandag 31 oktober 2011 19:36
Dat is het ook..
Door Benno op maandag 31 oktober 2011 19:57
Die Secutor is geen opgevoerde Unimog. Wel hebben ze componenten gebruikt, zoals de deuren.
De Secutor is oorspronkelijk bedoeld als voertuig voor defensie, net zoals de MAN Kat. voertuigen. In landbouwkringen is het bekendste voorbeeld hiervan de Mengeleblauwe MAN met silageopbouw van loonbedrijf Kooiker / Van Dieren...
Volgens mij was het SGT Schönebeck of een Mercedes dealer die veel met Unimogs doet, die mogelijkheden zag voor de landbouwsector.
De groene letters op de kentekenplaten hebben niets te doen met het type voertuig, alleen met de toepassing. Trekkers die alleen voor de landbouw ingezet worden, op een landbouwbedrijf, kunnen met groene platen rijden, en hebben belastingvoordeel. Rijd je bijvoorbeeld puin, dan is dit belastingontduiking.
Bij biogasinstallaties is het verhaal nog anders: Verkoopt een boer zijn mais franco geleverd aan de BGA, dan mag hij het zelf brengen met z'n kipper, en trekker met groene platen. Is de mais af land verkocht, en geeft de BGA opdracht aan de boer om mee te rijden, dan mag het weer niet, en heb je zwarte platen nodig. Dan is de mais een energiedrager, die niet in de landbouw wordt ingezet.
Trekkers met groene platen kun je wel voor een bepaalde periode in de belasting doen, zodat je er niet landbouwwerkzaamheden mee mag uitvoeren.
Dan is de regelgeving in Nederland een heel stuk simpeler!
De Secutor is oorspronkelijk bedoeld als voertuig voor defensie, net zoals de MAN Kat. voertuigen. In landbouwkringen is het bekendste voorbeeld hiervan de Mengeleblauwe MAN met silageopbouw van loonbedrijf Kooiker / Van Dieren...
Volgens mij was het SGT Schönebeck of een Mercedes dealer die veel met Unimogs doet, die mogelijkheden zag voor de landbouwsector.
De groene letters op de kentekenplaten hebben niets te doen met het type voertuig, alleen met de toepassing. Trekkers die alleen voor de landbouw ingezet worden, op een landbouwbedrijf, kunnen met groene platen rijden, en hebben belastingvoordeel. Rijd je bijvoorbeeld puin, dan is dit belastingontduiking.
Bij biogasinstallaties is het verhaal nog anders: Verkoopt een boer zijn mais franco geleverd aan de BGA, dan mag hij het zelf brengen met z'n kipper, en trekker met groene platen. Is de mais af land verkocht, en geeft de BGA opdracht aan de boer om mee te rijden, dan mag het weer niet, en heb je zwarte platen nodig. Dan is de mais een energiedrager, die niet in de landbouw wordt ingezet.
Trekkers met groene platen kun je wel voor een bepaalde periode in de belasting doen, zodat je er niet landbouwwerkzaamheden mee mag uitvoeren.
Dan is de regelgeving in Nederland een heel stuk simpeler!
Door rene1200 op maandag 31 oktober 2011 22:38
Benno schreef:
Dan is de regelgeving in Nederland een heel stuk simpeler!
inderdaad!!!
Dan is de regelgeving in Nederland een heel stuk simpeler!
inderdaad!!!
VOEG EEN REACTIE TOE
U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaamen wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.