REACTIES

comment Door jantjuh op maandag 14 juni 2010 18:50 quote
echt een bruute reportage en echte beesten van machines!!Loveit Wink
comment Door ErnstJan (Crewlid) op maandag 14 juni 2010 21:55 quote
Het was toch eigenlijk ook zo, dat hun eigen kwaliteit de ondergang van het merk was: als je eenmaal een Schlüter had aangeschaft ging deze nooit weer af. Of is dit sterk overdreven?
comment Door Schluterfan op dinsdag 15 juni 2010 18:17 quote
Toen mijn pa een keer bij de dealer was met de trekker kwam er een klant bij hem en zei: "dat merk ging ten onder omdat ze hun trekkers zo goed en kwalitatief bouwden!" Kwaliteit kost geld, en dat was Schlüter ook. De echte liefhebbers houden hun trekker ook, soms gewoon als 2de of zelfs 3de trekker, maar meestal ook voor de hobby, of omdat ze ermee verbonden zijn. Wat mij ook opvalt, alhoewel het mij niet verbaast, is dat mensen die vroeger Schlüter nieuw of occasie kochten, nu Fendt kopen, zodat ze op het zelfde "niveau" qua kwaliteit blijven.
comment Door annes op vrijdag 18 juni 2010 14:54 quote
Heb ooit eens gehoord dat Fendt ook veel geprofiteerd heeft van de kennis van de ingineurs van schluter.
Er zijn er na dat schluter gestopt is veel bij fendt gaan werken.
De geruchten gaan dat de vario eigelijk door schluter is uitgevonden.
Laatst aangepast door: Niels op vrijdag 18 juni 2010 22:18.
comment Door Schluterfan op zaterdag 19 juni 2010 19:30 quote
Schlüter bouwde 1 trekker voor ZF, die ZF dan uitruste met een Vario transmissie, dat was een Super Tronic 2000TV, die trekker bestaat nog altijd en is eigendom van Peter Spitzer uit Nordhorn. De trekker mag wel de weg niet op, wegens "prototypestatus". In 91 bouwde Schlüter terug een trekker mar dan met een Hurth Riemens vario transmissie. Dat systeem had ongeveer de zelfde werking als die van in de ouwe DAF autotjes, waar vroeger veel mee geraced werd. Die dingen konden ook even snel vooruit als achteruit rijden. Dat beruste op een principe met riemen en riemschijfvariatoren geloof ik.

Schlüter bouwde regelmatig trekkers voor ZF om nieuwigheden uit te testen, soms in opdracht van Schlüter zelf. Maar voor de mensen in Freising liepen de ideen soms zo ver dat ze gewoon niet uitgevoerd konden worden, omdat er geen toeleveranciers waren, of omdat het gewoon onmogelijk was, of te duur. Zo hebben ze in 84 al een trekker gebouwd met 8trapspowershift, ehr en dergelijke meer, maar het kon allemaal niet doorgaan omdat het niet 100% was, of omdat het niet in productie ging ofzo.

VOEG EEN REACTIE TOE

U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaam
en wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.