REACTIES

comment Door jantjuh op maandag 5 oktober 2009 19:39 quote
prima informatie een dikke 10!!!!!!Loveit
comment Door massafout op maandag 5 oktober 2009 20:01 quote
mooie rooiers Wink Puh Loveit
comment Door Victor op maandag 5 oktober 2009 21:04 quote
Inderdaad mooi en duidelijk stukje met mooie foto's!! Knap werkCool
Laatst aangepast door: Victor op maandag 5 oktober 2009 21:04.
comment Door WilliamH op dinsdag 6 oktober 2009 08:57 quote
Mooi stukje NielsSmile

Erg leuk dat je hier als eerste op de hoogte word gesteld van het mechanisatie nieuwsWink
comment Door Niels (Administrator) op dinsdag 6 oktober 2009 12:30 quote
Niet gebruikelijk dat Agrifoto over het allerlaatste nieuws raporteerd maar ik vond dit wel de moeite waard.
comment Door dries op dinsdag 6 oktober 2009 17:55 quote
zeer mooi artikel (allesinds mooier of de mijne)
weet er iemand wat de andere nieuwe types zijn
en hoe komt het dat dit niet in uitgelicht staat ?
comment Door Niels (Administrator) op dinsdag 6 oktober 2009 18:59 quote
Welke andere types? Dit zijn ze.
comment Door dries op dinsdag 6 oktober 2009 19:14 quote
bovenaan staat er "die hun compleete machinelijn afmaakt dus ik dacht dat er nog volledig nieuwe waren ook
comment Door Niels (Administrator) op dinsdag 6 oktober 2009 20:35 quote
Dat sloeg op de nieuwe aardappelrooiers en geupdate veldspuiten.
comment Door Kippenboer op dinsdag 6 oktober 2009 23:06 quote
jammer dat er een afvoervijzel voor het loof zit... bij een wkm heb je dat niet.

maar mooie foto`s en een goed stukje tekst!!!
comment Door Danny op woensdag 7 oktober 2009 00:01 quote
hoe bedoel je bij een WKM heb je geen afvoervijzel ?
comment Door Kippenboer op woensdag 7 oktober 2009 12:18 quote
als jij bijv met een kipper er naast komt rijden moet de man op de bietenrooier eerst zijn afvoervijzel van de loofklapper uitzetten.

bij en wkm 12 rijer hoeft dat niet.

een wkm versnippert het zo goed dat je het bijna niet meer terug ziet en je hebt het over je heele perceel heenliggen en niet op rijen zoals bij een agrifac.

comment Door NicoRodenburg op woensdag 7 oktober 2009 13:02 quote
Victor schreef: Inderdaad mooi en duidelijk stukje met mooie foto's!! Knap werkCool

Beetje makkelijk om het persbericht van Agrifac bijna identiek over te nemen. Tenzij diegene natuurlijk het origineel heeft geschreven...
comment Door John_Deere_Power op woensdag 16 december 2009 18:23 quote
Kippenboer schreef: als jij bijv met een kipper er naast komt rijden moet de man op de bietenrooier eerst zijn afvoervijzel van de loofklapper uitzetten.

bij en wkm 12 rijer hoeft dat niet.

een wkm versnippert het zo goed dat je het bijna niet meer terug ziet en je hebt het over je heele perceel heenliggen en niet op rijen zoals bij een agrifac.



Bij mij op het werk hebben we een WKM 9000S rooier zonder afvoervijzel. Je hoeft in ieder geval je trekker minder te wassen. Maar het heeft soms ook een nadeel. Hij versnippert het en als je dan rijdend doe lossen dan kan je soms niet gemakkelijk recht rijden omdat de sappen uit het loof en het loof zelf ervoor zorgen dat het glibberig word op de kleigrond.

Gr.