REACTIES

comment Door Rens op zondag 26 april 2009 20:47 quote
Mooi verhaal! Mooi dat ze hun oude beestje nog uit de schuur halen.
comment Door Peter (Administrator) op zondag 26 april 2009 20:56 quote
Na een paar kleine problemen staat dit mooie artikel dan toch goed en wel online Smile
comment Door johanmf op zondag 26 april 2009 21:17 quote
Mooi verhaal!
comment Door dries op zondag 26 april 2009 22:14 quote
ja indd mooi en je ziet dat het niet altijd nieuwe trekkers moeten zijn
de oude zijn even nuttig
comment Door Thijsvds op zondag 26 april 2009 22:45 quote
Leuk zo'n verhaal over een oud beestje! Alleen een klein foutje: In die tijd was er op de trekker ook een cabine gemonteerd die tijdens de koude winterdagen, wanneer men aan het ploegen was, de ergste kou moest binnen houden.

Volgens mij moet het zijn: de ergste kou moest buiten houden.
comment Door Niels (Administrator) op zondag 26 april 2009 22:56 quote
Oja 8-|
comment Door ErnstJan (Crewlid) op zondag 26 april 2009 23:01 quote
Interessant artikel! Ik snap alleen het verband niet tussen het oncomfortabel zijn van deze machine en het vroege overlijden van de chauffeur...

Ken wel een wijlen loonwerker die vanwege vergif vroeg is overleden, had een rare miltaandoening hierdoor gekregen. Het schijnt dat veel meer loonwerkers/mensen die met gif werkten dit hadden. Maar lijkt me onwaarschijnlijk dat deze trekker voor vergifspuiten werd gebruikt...
comment Door Joris op maandag 27 april 2009 08:48 quote
wij hebben ook nog zon brug. die hangt achter de zogenaamde Boxereg van lely. dit is een cultivator met springveren er op zodat hij kan bewegen. zo werd vroeger bij ons het bietenland opgereden
comment Door Rens op maandag 27 april 2009 09:02 quote
Ook hierna bleef de trekker achterin een hoek van de stuur staan.

ik denk dat stuur schuur moet zijn Biggrin
comment Door Schrabbekerke op vrijdag 1 mei 2009 12:11 quote
Wij gebruikten eerst ook altijd van die dingen om het bietenland klaar teleggen maar dan met 3 ford 4600 tjes maar in plaats van een man een groot betonblok
comment Door janjorritbo0 op woensdag 13 mei 2009 20:48 quote
k had vandaag nog een catepilair D4 gezien zijn die ook nog bijzonder of niet.
comment Door Niels (Administrator) op woensdag 13 mei 2009 21:29 quote
'Gezien' niet maar aan het werk gezien in de landbouw wel.
comment Door janjorritbo0 op donderdag 14 mei 2009 18:54 quote
gezien hij stond buiten een beetje te verregenen was wel zonde