Aan het laden
De pagina wordt geladen, je wordt zo doorgestuurd.
Foto's bestellen
Je hebt zojuist een foto toegevoegd aan je winkelmandje. Je kunt deze nu bestellen of nog meer foto's toevoegen.
Resultaat 1 van 4 getoond
Foto's van Niels van der Boom - 12-12 I
Vrijdag 26 februari 2016 Delen
In deze fotoserie zien we hoe misschien wel de laatste tulpenbollen in Flevoland geplant worden. Dat gebeurde door No Limit in Dronten. Vooraf wordt er eerst gespit en gefreesd. Ook zien we een Steyr die in Swifterbant bezig is met ploegen.
We beginnen met het ploegen in Swifterbant.
Door een Steyr 9125 met Rumptstad RPV 120-480 vier schaar ploeg en Cappon snedemixer van akkerbouwer Herman Vermeer uit Swifterbant.
Fendt 820 Vario met twee Yale hefmasten van loonbedrijf Gebr. de Lange uit Swifterbant.
Door No Limit uit Hensbroek worden de tulpenbollen geplant.
De trekker is een Fendt 716 Vario van loonbedrijf Koning uit Spanbroek. Deze is uitgerust met een voorlader en plantdak van Pink Innovation en The No Limit Pink Planter.
De tulpen worden geplant voor A.C.M Smit Bloembollenkwekerij uit 't Zand.
De luzernestoppel wordt voorbereidt door een Steyr 6150 CVT met AVR Multivator, Gramegna spitmachine, messenfrees en pakkerrol van Gebr. de Lange.
Advertentie
Reacties
Die lucht tanks op die 716 dienen die alleen voor het drukwissel systeem of ook voor andere toepassingen?
elke keer als ze de planter heffen pompen ze de banden weer op en als ze de planter laten zakken laten ze de banden weer leeg lopen voor voldoende trekkracht. Maar de lage spanning is te laag voor als ze de planter heffen en de hoge bandenspanning te hoog voor voldoende trekkracht.
dit systeem hebben ze bedacht als een tussenoplossing voor rupsen
Mooi systeem dan, wij hebben sinds kort een zelfrijdende spuit met lucht afsluitbare doppen en dus ook een compressor aan boord, een kleine stap naar banden druk wissel systeem denk ik, maar ik moet het nog onderzoeken qua hoeveelheid benodigde lucht, capaciteit van de compressor en kosten van installatie. Die nieuwe smalle banden van Alliance kunnen in het veld op 1.2 bar maar op de weg zou wat meer lucht de levensduur van de banden pittig verlengen denk ik
Dan heb je de eerste drukverhoging vlot te pakken en het laatste stukje oppompen kun je dan op de weg nog wel doen