Aan het laden
De pagina wordt geladen, je wordt zo doorgestuurd.
Foto's bestellen
Je hebt zojuist een foto toegevoegd aan je winkelmandje. Je kunt deze nu bestellen of nog meer foto's toevoegen.
Resultaat 1 van 4 getoond
Gastfoto's van Tobias Schneider II
Donderdag 12 november 2015 Delen
In deze tweede Canadese fotoserie van Tobias Schneider gaan we verder met zijn roadtrip door Canada. September is oogsttijd en er is dus genoeg te zien. De aardappel- en graanoogst bijvoorbeeld. Ook nemen we nog een kijkje bij verschillende dealers.
.jpg)
Balentransport.
.jpg)
Twee Valtra T's met oogstmachines voor turf.
.jpg)
Een nieuwe Unverferth overlaadwagen op weg naar zijn eigenaar.
.jpg)
Graan dorsen uit het zwad met twee John Deere S-serie combines.
.jpg)
Case IH STX met Brent overlaadwagen.
.jpg)
Deze Case IH Axial-Flow is al een tijdje klaar aan de stoppel te zien.
.jpg)
Nog meer transport.
.jpg)
Mesttransport bij een grote feedlot.
.jpg)
Het bekende gezicht van een Noord Amerikaanse Feedlot. Duizenden koeien zo ver het oog reikt. Dit bedrijf mest ook dieren vet voor derden.
.jpg)
De gazonmaaier van het bedrijf.
.jpg)
.jpg)
Een Case IH Puma aan het balen laden.
.jpg)
Trucks voor aardappeltransport.
.jpg)
JD 7000 serie met Hesston pers.
.jpg)
Een Case IH Magnum met Lockwood aardappelrooier.
.jpg)
Op hetzelfde perceel een andere Magnum met Grimme/Spudnik rooier. Op de kopakker een Case IH Quadtrac om vastzittende trucks los te trekken.
.jpg)
Versatile 836 met cultivator.
.jpg)
Laterale Pivot.
.jpg)
.jpg)
Een JD 8R met Lockwood aardappelrooier.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Twee rooiers op dit perceel.
.jpg)
.jpg)
Een New Holland T9000 met twee Brent 'gravity boxes'.
.jpg)
Vliegtuig spuiten.
.jpg)
.jpg)
Hier worden aardappelen doodgespoten.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
JD 7020 serie met balenwagen.
.jpg)
Getrokken JD 7721 combine.
.jpg)
Een 'piler' op de bietenfabriek in Taber, Alberta. Hier worden de trucks met bieten gelost en op enorme bulten gedraaid.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Drie aardappelrooiers in actie.
.jpg)
Case IH Quadtrac 500 met schijveneg en Flexi-Coil pakkerrol.
.jpg)
Twee Case IH Magnums met Spudnik voorraadrooiers en een Magnum met Spudnik rooier.
.jpg)
Gemixt materieel bij Case IH dealer Rocky Mountain Equipment. Helaas was het al na sluitingstijd.
.jpg)
Jako kipper en Krone Big M 420 bij mechanisatiebedrijf Nobleford in Noble.
.jpg)
Flinke silagewagen.
.jpg)
Veel Krone machines.
.jpg)
Claas Lexion 770 Terra Trac.
.jpg)
Versatile 835.
.jpg)
Versatile 118.
.jpg)
Cat Lexion 570.
.jpg)
Case IH Axial-Flow AFX 8010 met een Honey Bee maaibord.
.jpg)
Groot materiaal op het erf. Case IH Quadtrac, Claas Lexion 770 en zaaicombi.
.jpg)
Twee generaties JD spuiten.
.jpg)
JD 8750.
.jpg)
NH TV 140 met voorlader.
.jpg)
JD 9620R.
.jpg)
JD 9510RT.
.jpg)
JD 9600 en S680 combines.
.jpg)
JD 9630RT.
.jpg)
International Axial-Flow 1480.
.jpg)
Oude glorie. IH en Gleaner.
Advertentie
Reacties
Zeg, zijn de afstanden veld boer zo ver, dat alle transport met trucks verloopt en wat in een nat jaar en met de structuur met die gewone weg banden eronder. Wij maar dure "lagedruk" banden kopen...
Zal er inde zomer wel warm worden zeker, gelet op de sproeiers bij het vee en toch pas dorsen in september.
Moet de moeite zijn er is te kunnen rond trekken
Maar wat nog het aller belangrijkste is, is de aanschafprijs en onderhoud. Vrachtwagens zijn goedkoper in aanschaf, verbruiken een fractie van de brandstof die een trekker verbruikt en zijn goedkoper in onderhoud, en de onderdelen zijn makkelijker verkrijgbaar.
Sinds wij boeren in Alberta. Rijden we alles met tractor en kipwagens met brede lage druk banden, is beter voor de grond dan vrachtwagens en de Trekkers die we zelf via ons dealer network importeren rijden allemaal harder dan 60 km/uur !!;)