Resultaat 1 van 4 getoond

Foto's van Niels van der Boom - 21 en 22-11

Vrijdag 30 januari 2015

Na het John Deere team zien we, op de zonnige 21ste november, een getrokken Tim bietenrooier in actie met Case IH en Steyr trekkers. Op 22 november zien we - na de bieten - hoe het Valtra-team van De Minderhoudhoeve ploegt en zaait.

foto

John Deere 6420 S, met Edenhall 334 loofklapper en 223 drie rijïge bietenrooier, samen met een JD 6125R en Miedema HST 130 kipper van akkerbouwbedrijf Maerman uit Emmeloord.

foto


foto


foto


foto


foto


foto

Steyr 6140 CVT met een drie rijïge TIM KRB S 3II RE bietenrooier en Case IH MX 120 met drie assige BKH Profiline kipper van akkerbouwbedrijf Van der Moere uit Emmeloord.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

En nu met een Case International 1255 XL en BKH Profiline drie asser.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

Bij akkerbouwbedrijf De Minderhoudhoeve, van de familie Van der Eijk, in Swifterbant zijn de bieten er al uit en wordt het bietenland geploegd en ingezaaid met tarwe.

foto

Valtra T213 met een Kverneland EO 100 Variomat vijf schaar on-land ploeg.

foto


foto


foto


foto

Valtra T202 met Kuhn Venta TF 702 fronttank, HRB 503 kopeg en zaaimachine

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

De laatste meters.

foto

En klaar voor 2014!


Meer video's op het Agrifoto Youtube Kanaal
Advertentie

Reacties

hillmanje
31-01-2015 00:09 uur
Wat zijn de ervaringen met on-land ploegen? Zijn er verschillen i.v.m. trekkracht, brandstofverbruik, kwaliteit ploegwerk ten opzichte van in de voor ploegen? Of is het vooral veel comfortabeler voor de chauffeur om niet de hele dag schuin op de trekker te hoeven zitten?
  • Reageer
  • Quote
Niels
31-01-2015 20:42 uur
Als je trekpunt recht achter de trekker zit dan moet er geen verschil in trekkracht zijn. Je hebt juist meer trekkracht (bij droge omstandigheden) omdat je trekker vlak staat. Bij nat weer is in de voor juist weer in het voordeel. Brandstofverbruik moet in theorie lager zijn omdat je minder wielslip hebt vaak, kwaliteit ploegwerk kán net zo goed zijn. Er zijn wederom voor- en nadelen. Aansluiting is het grootste probleem. Is zeker comfortabeler maar de no. 1 reden is niet meer de ondergrond vastrijden wanneer je in de voor rijdt. Nu maak je alle grond los waar je rijdt.
  • Reageer
  • Quote

Vul hieronder je gegevens in om een reactie te plaatsen.

Door het plaatsen van deze reactie ga je akkoord met het opslaan van bovenstaande gegevens. Hieronder valt ook je IP-adres om eventueel misbruik tegen te gaan.