Resultaat 1 van 4 getoond

Foto's van Niels van der Boom - 10-10 I

Zaterdag 13 december 2014

Afgelopen herfst deed (eindelijk) voor het eerst de Fendt Katana hakselaar Nederland aan. Gebr. de Vor haalde hem naar Nederland en demonstreerde zijn kunnen bij veel loonwerkers. In deze serie zien we hem bij loonbedrijf Geurs, samen met een Claas Jaguar.

foto

De Claas Jaguar van loonbedrijf Geurs uit Hengevelde is even aan de kant gezet om de nieuwe Fendt te kunnen proberen.

foto

Fendt 924 Vario met een Dezeure Silocruiser silagewagen.

foto


foto


foto

De demo Fendt Katana 65 hakselaar met een Kemper 360Plus bek.

foto

Deze hakselaar was ook al op de ATH te bewonderen.

foto


foto

Een nieuwere generatie Fendt 924 Vario met eveneens een Dezeure Silocruiser.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

Het kleurt wel mooi bij de rest.

foto


foto


foto

De MTU (Mercedes) motor.

foto

Kijkje in de cabine.

foto

Een bekende terminal.

foto

De mannen van Geurs krijgen tekst en uitleg van Gebr. de Vor.

foto

Und weiter geht's.

foto


foto


foto


foto


foto

Nieuwe Claas Jaguar 960 Dynamic Power met Kemper 360Plus bek van Geurs zelf.

foto


foto


foto


foto

Beide machines blazen even een wagen vol.

foto

En dat duurt niet lang.

foto


foto



Meer video's op het Agrifoto Youtube Kanaal

foto

Claas Axos 340 CX met een Jako dumper.

foto

Fendt 920 Vario met een Dezeure silagewagen van loonbedrijf Wetering uit Den Ham.

foto


foto

Deutz-Fahr Agrofarm 430 G met een Lely Lotus 900 schudder.

foto

Fendt 924 Vario met een Krone ZX 450 GD dubbeldoelwagen.

foto


foto

Claas Jaguar 970 met een Orbis 750 bek.

foto

Helaas was het hakselen hier al klaar.

foto

De kuil wordt nog even afgewerkt.

foto

Door een Fendt 718 Vario met Holaras M.E.S maïsschuif en verdichtingswals.

foto


foto


foto

Fendt 926 Vario met Dezeure silagewagen.

foto


foto
Advertentie

Reacties

GPH
13-12-2014 19:12 uur
Wellicht een domme vraag, maar waar is dat pedaal voor in de cabine van de Katana?
  • Reageer
  • Quote
Niels
13-12-2014 19:25 uur
Rempedaal denk ik? Mocht je een noodstop moeten maken.
  • Reageer
  • Quote
GPH
14-12-2014 14:39 uur
Zou mooi stom zijn als hier geen gedeelde remmen in zitten, die gebruik je juist er veel in de hakselaar. Heb al even gekeken op de fendt site maar kom er nog niet helemaal uit, lijkt me haast wat op een rijpedaal
  • Reageer
  • Quote
Niels
14-12-2014 16:28 uur
Dat klopt helemaal er zitten geen gedeelde remmen op en dat vond de Claas chauffeur het grootste nadeel aan de hele machine geloof ik. :)
  • Reageer
  • Quote
GPH
14-12-2014 19:42 uur
Tja, dat snap ik heel goed, het zijn de kleine dingen die het hem doen he.
  • Reageer
  • Quote
Niels
15-12-2014 08:31 uur
De conclusie was van de mannen bij Geurs dat de Katana weinig extra's bood ten opzichte van hun Claas. Er zitten wat handige foefjes op maar om zomaar van merk over te schakelen moet er toch wel heel wat gebeuren. De Vor gaat een zware dobber krijgen deze machines in Nederland te verkopen.
  • Reageer
  • Quote
arjanvw
15-12-2014 09:43 uur
Het zal Fendt idd niet meevallen om de machine veel te verkopen, maar aan de andere kant.. KRONE is ook met niks begonnen en is nu ook erg gewild.
  • Reageer
  • Quote
Niels
15-12-2014 14:52 uur
Niet vergeten dat Krone een redelijk nieuw concept begon. Premium hakselaar, aparte bek, 1.000 PK als enige toen. Bovendien kozen alle Fendt dealers ervoor Krone te verkopen, dat paste prima. Daarnaast kwam er de biogas boom in West-Europa waardoor de hakselaarverkoop in een stroomversnelling kwam. Nu gaat die rap naar beneden en komt Fendt met zijn machines.
  • Reageer
  • Quote

Vul hieronder je gegevens in om een reactie te plaatsen.

Door het plaatsen van deze reactie ga je akkoord met het opslaan van bovenstaande gegevens. Hieronder valt ook je IP-adres om eventueel misbruik tegen te gaan.