Resultaat 1 van 4 getoond

Foto's van Niels van der Boom - 6-8 I

Zaterdag 01 oktober 2011

Onverwacht was het op zaterdag 6 augustus toch droog genoeg om met de combines aan de slag te gaan. Het meeste graan stond nog op het land dus iedere hectare geoogst was mooi meegenomen. In de Hoeksche Waard werd hard gewerkt met de combines en persen om de regen voor te blijven. Maar of het lukt is de vraag.

foto

New Holland T7060 met een Vaia NL/18 kipper van loonbedrijf Kalis uit Numansdorp.

foto

NH Fiatagri L624 MCS combine van Kalis.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

John Deere 7530 met een NH BB960A Crop Cutter grootpakpers van loonbedrijf Demijba uit Strijensas.

foto


foto


foto


foto

Claas Lexion 560 met een V750 maaibord van loonbedrijf Breure uit Klaaswaal.

foto


foto


foto


foto


foto


foto

John Deere 8330 met een Kaweco Avena 240 kipper van akkerbouwbedrijf Van der Eijk uit Numansdorp.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

JD 6920 met een Kaweco Avena 240 kipper.

foto

JD 6920 met een Kongskilde Demeter fronttank en zaaimachine.

foto

Claas Lexion 460 Evolution met een C600 maaibord van akkerbouwbedrijf Van der Maas uit Waddinxveen/Numansdorp.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

NH T7050 met een Joskin 16000 BC kipper.

foto


foto

Ford 8630 Power Shift met een NH BB960 grootpakpers van De Groot uit Noordeloos.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

Ahlmann shovel met strovork en platte wagen van Shovelverhuur Kees Slob uit Noordeloos.

foto

Ford 7710 met een Vicon Andex 763 tandem hark.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

Fiatagri Laverda L521 MCS combine van loonbedrijf Kalis.

foto


foto


foto


foto


foto

Ford TW 5 met een VGM kipper van Gert Oudijk uit Strijen.

foto


foto
Advertentie

Reacties

ErnstJan
02-10-2011 18:45 uur
Als je niets beters te melden hebt, mag je je ook stil houden Gerben. Een ban is maar een paar muisklikken ;-)
  • Reageer
  • Quote
Niels
02-10-2011 18:50 uur
15 jaar en al zoveel ervaring met trekkers. Het is toch wat hé.
  • Reageer
  • Quote
charel
02-10-2011 21:14 uur
Voor die tijd toch aardige trekkers die 7710en. Centrale voorasaandrijving, 4 hydraulische ventielen, hi/lo onder last schakelbaar goed zicht vanuit de hoge cabine, 100pk onder de kap, zonder moeite kunnen er 650/65 R38 banden onder en maar 4,5 ton eigengewicht.

weet iemand het verschil/overeenkomsten tussen de TW serie en de 10/30 serie, is dat eueropees/amerikaans of zo?

off topic: mooie of niet; iedere twee jaar is hier trekkertrek en wint een ford tw25 het van de moderne 818/7530/cvt170's.
  • Reageer
  • Quote
ErnstJan
03-10-2011 22:11 uur
De 30 serie volgde de TW op, uiterlijk lijken de 8030 series veel op de TW's, maar deze waren leverbaar met powershift. De kleinere TW's 5/15 waren min of meer een zwaar gebouwde 8210: met turbo en net wat zwaarder. De 10 serie en de TW serie liepen min of meer parallel met elkaar en vormde het topsegment. De 30 serie kwam pas later.
  • Reageer
  • Quote
Niels
03-10-2011 23:22 uur
TW 5 is een 8210 met een TW 15 achtebrug. TW 15, 25 en 35 (net als 10, 20 en 30) waren wel hele andere (zwaardere) trekkers.
  • Reageer
  • Quote
ErnstJan
05-10-2011 16:18 uur
Heeft een TW5 geen turbo dan?
  • Reageer
  • Quote
Niels
05-10-2011 19:55 uur
Nee die heeft geen turbo. TW 10 ook niet trouwens.
  • Reageer
  • Quote

Vul hieronder je gegevens in om een reactie te plaatsen.

Door het plaatsen van deze reactie ga je akkoord met het opslaan van bovenstaande gegevens. Hieronder valt ook je IP-adres om eventueel misbruik tegen te gaan.