Aan het laden
De pagina wordt geladen, je wordt zo doorgestuurd.
Foto's bestellen
Je hebt zojuist een foto toegevoegd aan je winkelmandje. Je kunt deze nu bestellen of nog meer foto's toevoegen.
Resultaat 1 van 4 getoond
Gastfoto's van O Minderhoud
Zondag 07 november 2010 Delen
Stofwolken achter de aardappelrooier, schone knollen en geen modderige banden, dat kan nooit dit jaar zijn? Klopt. Om ons er even aan de verschillen tussen vorig jaar en nu te herrineren stuurde O. Minderhoud een serie foto's op van het in bedrijf stellen van een gloednieuwe Grimme rooier vorig jaar.

John Deere 7810 met een nieuwe Grimme GT 300 aardappelrooier van combinatie Stols & Van de Zande uit Zeeland. De GT 300 is een drie rijige aardappelrooier, onder andere uitgevoerd met RS Multisep rollen en wielaandrijving.




Ook is de rooier uitgevoerd met zwadafleg. Deze wordt vooral gebruikt bij het openbreken van een nieuw perceel.

Voor het rooien van de spuitsporen heeft de rooier een spuitpad schakeling. Ook is de rooibek uitgevoerd met een middenbeitel.





Advertentie
Reacties
ik denk dat een 6 rijige poter,frees en loofklapper nog handiger is dan GPS
Zou de aanschafprijs van zo'n drierijer nou veel lager liggen dan die van een getrokken vierrijer? Vierrijer heeft volgens mij wel wat voordelen tegenover deze. En je moet eigenlijk ook al op GPS gepoot hebben zeker?
Een GV 3000 is naar mijn mening gewoon twee tweerijders tegen elkaar geplakt en idd een gt 300 een verbrede tweerijder, daardoor een een mooi open machine. Nadeel is zo te zien wel dat in een gt300 één bek zit die minder nauwkeurig onder de aardappels kan doorrooien als de twee aparte bekken in een GV 3000 wanneer met een 2- of 4 rijer geplant wordt, maar op een mooi grondje onder mooie omstandigheden zal dit geen probelemen geven. Op de conculega-site trekkerweb/boerderij heeft wel eens een reportage over een gt300 gestaan van ene smits uit de nop met een trekker ervoor (fendt 415) op 2,25m wat de wendbaarheid zeer ten goede komt naar mijn mening.
Smits uit Ens was twee jaar terug de eerste in Nederland die met deze 3 rijer reden. Het was hun idee om zo'n machine te bouwen omdat men alles daar op 2,25m probeert te doen. Toen Grimme daar lucht van kreeg besloot men om zelf een drie rijer te ontwikkelen omdat men het een goed idee vond. Foto's ervan staan ook wel op deze site. Zoek maar even onder bedrijven Smits of fotograaf Jac Smits.
Een JD 8520 past ook op 1,50 hoor.