Resultaat 1 van 4 getoond

Gastfoto's van Noel Small III

Dinsdag 15 juni 2010

In deze derde fotoserie van Noel Small zien we naast een John Deere en Claas hakselaar ook nog een bijzondere combinatie aan het werk die je in Nederland niet snel zult tegenkomen. Het gras wordt gemaaid en weg gereden door Fendt trekkers.

foto

John Deere 6920S met een Kane silagekipper.

foto


foto

JD met Lely Hibiscus hark.

foto

De JD 7750 ProDrive hakselaar en JD 6930 met Kane silagekipper.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

Een bijzondere combinatie aan het werk, namelijk een Fendt 936 Vario met Reco Mengele SH40H hakselaar en Redrock silagekipper.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

Een Fendt Farmer 411 Vario rijdt de twee Redrock silagekippers van en naar het bedrijf.

foto

Het aanpikken en laten zakken van de kippers gaat met een speciale haak in de fronthef.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

Fendt met Kverneland Taarup maaier.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

Het vers gehakselde product wordt door een Manitou Maniscopic 627 Turbo verreiker naar binnen gereden.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

Claas Jaguar 890 Green Eye Speedstar hakselaar samen met een Fendt met Redrock silagekipper.

foto


foto

Nu samen met een JD 7530 met Redrock silagekipper.

foto
Advertentie

Reacties

gijssieselln
15-06-2010 15:42 uur
grappig ^^ alleen lijkt mij die combinatie van die fend een beetje onhandig ;p:D
  • Reageer
  • Quote
Niels
15-06-2010 16:51 uur
Waarom onhandig? Voor een kleiner loonbedrijf is dit systeem ideaal lijkt me. De trekker kan worden gebruikt voor het maaien met een triple maaier en andere zaken als grondbewerking en transport. Dit bespaard weer een trekker en chauffeur als je niet te ver hoeft te rijden. Dat kan de boer zelf doen terwijl een shovel o.i.d van het loonbedrijf op de kuil staat.
  • Reageer
  • Quote
dries
15-06-2010 17:01 uur
ik vind het echt supergoed gevonden
je bespaart zo ook weer de prijs van een hakselaar uit en het gaat volgens mij even goed en even snel + het feit dat je trekker met kar niet naast je hoeft te rijden e
maare waarom leggen ze dat gras in een loods en niet buiten in een put
  • Reageer
  • Quote
Ewout
15-06-2010 17:14 uur
handig systeem lijkt mij

dan nog iets anders: waarom wordt die "hakselaar" achterop de trekker gedaan? is dat puur en alleen voor het betere zicht op de invoer?
  • Reageer
  • Quote
Niels
15-06-2010 20:02 uur
Dries: Volgens mij hebben ze de silo overdekt om hem zo beter te kunnen conserveren. Minder invloed van het weer.

Ewout: Door de frontaftakas, vaak hydraulisch aangedreven, kun je geen 365 PK proppen.
  • Reageer
  • Quote
jwvdst
15-06-2010 20:34 uur
frontaftakassen zijn allemaal mechanisch aandreven en deze kunnen ook nog wel heel wat hebben. Bij trekkers tot 200pk kunnen ze eigelijk allemaal wel het volle vermogen over brengen.
Dat ze hier een trekker met omkeerinrichting gebruiken is dat je de vooras niet zo zwaar belast en aan deze hakselaar kun je ook nog ipv de graspickup een maisbek hangen en dat wordt toch allemaal wat zwaar voor in de fronthef. Ook heb je beter zicht op wat je doet en je hebt het voordeel dat je op deze manier de zode minder verdicht omdat je achter grotere wielen hebt.
  • Reageer
  • Quote
jantjuh
15-06-2010 21:02 uur
mooie ingezoemde foto's:7
  • Reageer
  • Quote
rickky
16-06-2010 17:22 uur
dat met die fendt , vind ik een heeeeeeel mooi systeem ! echt vooral dat in die fronthef normaal heb je wel 3 trekkers nodig voor de karren of 2 en dan nog een hakselaar en shovel dit is ideaal voor een grote boer ofzo !:)
  • Reageer
  • Quote
rickky
16-06-2010 17:27 uur
@ jwvdst , je zegt wel dat de fronthef dan teveel is belast door de hakselaar maar ik denk dat die kar met van dat klampig gras ook behoorlijk weegt.. of heb ik dat mis ? want, die kar leunt toch ook op die voor-as vering..
  • Reageer
  • Quote
teuntje128
17-06-2010 14:31 uur
waarom doen ze eigelijk geen grootere kar voor aan de 936 hangen ?:)
  • Reageer
  • Quote
Niels
17-06-2010 18:53 uur
Een beperkt gewichtslimiet. Karren mogen niet te groot zijn.
  • Reageer
  • Quote

Vul hieronder je gegevens in om een reactie te plaatsen.

Door het plaatsen van deze reactie ga je akkoord met het opslaan van bovenstaande gegevens. Hieronder valt ook je IP-adres om eventueel misbruik tegen te gaan.