Resultaat 1 van 4 getoond

Foto's van Ben van Oosterhout 22-4 II

Donderdag 20 mei 2010

In de tweede en laatste serie van 22 april zien we verschillende aardappelpootcombinaties aan het werk in Brabant. Ook worden er al aardappels aangefreesd en is men ook nog druk met het mest injecteren.

foto

Deutz-Fahr AgroStar 6.38 SV-75 met Miedema HST 150 kipper en Keulmac onderlosser van akkerbouwbedrijf Groenenberg uit Werkendam.

foto


foto


foto

Valtra T190 op Soucy rupsen met een zelfbouw pootcombinatie bestaande uit een Kuhn pennenfrees en Grimme VL 20 KL SA aardappelpoter.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

MAN TGA 350.440? met twee Peecon mesttanks van De Vries uit Stolwijk.

foto

New Holland TS 115 met Systeem Baars slangenhaspel en Schouten sleepslangbemester van loonbedrijf De Kleijberg uit Eethen.

foto


foto


foto


foto

D-F Agrotron 1150 met Demag compressor en pompwagen van loonbedrijf Gebr. van Rijswijk uit Wijk & Aalburg.

foto

Iveco Stralis van Cor van der Spek uit Poederoijen.

foto

John Deere 6510 met Celli kopeg en Gruse aardappelpoter.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

JD 3050 met Veenhuis kipper en Miedema onderlosser.

foto

JD 6530 met een Amac GF-5 rijenfrees van loonbedrijf Verschoor uit Almkerk.

foto


foto


foto


foto


foto

Vervaet Hydro Trike op dubbellucht met een Kongskilde Vibro Injector van loonbedrijf Van Drunen uit Elshout.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

Voor transport over de weg worden de dubellucht wielen er weer afgehaald.

foto

De Werklust WG 18 E shovel komt dan goed van pas.

foto


foto


foto


foto

Fendt 820 Vario met Kuhn Vari-Master 152 vijf schaar ploeg van loonbedrijf Van Kuijk uit Helvoirt.
Advertentie

Reacties

jantjuh
20-05-2010 20:45 uur
waarom op dubbel lucht?:s
  • Reageer
  • Quote
seppe
20-05-2010 20:47 uur
Da's toch voor de bodemdruk??
  • Reageer
  • Quote
Joris
20-05-2010 21:47 uur
volgensmij is die eerste gruse pootmachine al een grimme
  • Reageer
  • Quote
Niels
20-05-2010 21:50 uur
Dat is hele moeilijke grond geloof ik waar ze snel vast zitten.
Je hebt gelijk Joris is al een Grimme.
  • Reageer
  • Quote
ErnstJan
20-05-2010 21:59 uur
Een zelfbouw pennenfrees van Kuhn :s Of is een Kuhn als basis gebruikt. Wel appart, die pootmachine, is helemaal andersom opgebouwd.

Kun je met zo'n motorwagen+aanhanger wel net zoveel mest meenemen als trekker+oplegger? Een oplegger kan soms al niet helemaal vol ivm gewicht, en dit zal een hoger leeggewicht hebben lijkt me? Of is hiervoor gekozen dat d'r bijvoorbeeld ook stro mee kan worden gereden?
  • Reageer
  • Quote
Niels
20-05-2010 22:01 uur
Ik bedoelde een zelfbouw pootcombinatie EJ. Heb het iets duidelijker neergezet nu.
  • Reageer
  • Quote
HuibZ
21-05-2010 04:41 uur
denk dat je met de motorwagen en aanhanger meer meeneemt, hebt wat meer assen om het gewicht over te verdelen? of zit ik er nu helemaal naast?
  • Reageer
  • Quote
Joris
21-05-2010 08:42 uur
nou zelfs als je 100 assen hebt mag je niet meer dan 40 ton wegen dacht ik
  • Reageer
  • Quote
HuibZ
22-05-2010 23:56 uur
Rustig maar, ik zei het toch ook voorzichtig.
Hier ist zo dat als je een tandem heb mag je 80.000 pond wegen, maar de vuilnis autos die vuilnis naar de states en verschillende stortplaatsen rijden, en de zogenaamde steel haulers hebben een as of 6 onder de trailer, en die mogen tot 120.000 pond wegen...
  • Reageer
  • Quote

Vul hieronder je gegevens in om een reactie te plaatsen.

Door het plaatsen van deze reactie ga je akkoord met het opslaan van bovenstaande gegevens. Hieronder valt ook je IP-adres om eventueel misbruik tegen te gaan.