Resultaat 1 van 4 getoond

Foto's van Niels van der Boom - 17-3 II

Woensdag 24 maart 2010

Ook in deze tweede fotoserie blijven we op Flakkee. Naarmate de dag vordert komen de aardappelpoters tevoorschijn en wordt het steeds drukker op het land. Ook worden er uien geplant en land klaargelegd.

foto

New Holland T6080 met een drie assige Breston kipper en Keulmac onderlosser van akkerbouwbedrijf Van Es uit Nieuwe-Tonge.

foto


foto

Nicola aardappels poten met een nieuwe NH T7030 Auto Command, AVR Multivator en Miedema CP 42T aardappelpoter.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

NH TL100A met Rumptstad RPV 120-480 drie schaar ploeg van Dhr. Vollebregt uit Achthuizen.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

Renault Ares 640rz met bandenpakker en Tulip Roterra kopeg van Vido Fleur uit Achthuizen.

foto


foto


foto


foto


foto

Case International JX 80 met een Lemken Zirkon 7/300 kopeg.

foto


foto


foto


foto


foto

Fendt Farmer 412 Vario met Cappon front-cultivator en MH Multi-Planter van Leen van Nieuwenhuijzen uit Nieuwe-Tonge.

foto


foto


foto


foto


foto


foto

Fendt Farmer 308 'Holland Farmer' met een 4m brede Maschio kopeg.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

Ford TW 35 met bandenpakker en Lemken Kompaktor van akkerbouw- en loonbedrijf C.D Ras uit Nieuwe-Tonge.

foto

NH/Fiat 110-90 met Steketee front-cultivator en Allround/zelfbouw uienplanter van akkerbouwbedrijf Wesdorp uit Nieuwe-Tonge.

foto


foto


foto


foto


foto


foto

Fiat 88-94DT met Mullié kipper en Visser onderlosser.
Advertentie

Reacties

jantjuh
24-03-2010 20:51 uur
Is dat niet te overmoedig met die Case op die super brede banden? :p

adminedit: Ik heb het even aangepast naar normaal Nederlands.
  • Reageer
  • Quote
limburger
24-03-2010 20:58 uur
jantjuh schreef
is da nie te overmoedig meej die case en die suppper breejen band?:p

Nou, het ziet er daar ook niet al te droog uit :S
beetje geduld hebben is wel op zijn plaats nu.
  • Reageer
  • Quote
Niels
24-03-2010 22:06 uur
Jantjuh: Zou je voortaan je reacties in normaal ABN kunnen schrijven? Dan snappen we allemaal wat je bedoeld.

Limburger: Op dat perceel komt sla te staan. Die boer krijgt iedere week een lading slaplanten geleverd en die MOETEN in de grond ongeacht de omstandigheden.
  • Reageer
  • Quote
wouter_arendonk
24-03-2010 22:14 uur
Volgens mij is het alleen maar een ideale combinatie om land mee klaar te maken. Lichte trekker op brede banden, mooi lage bodemdruk. En een trekker van 80pk moet die kopeg wel kunnen hebben.
  • Reageer
  • Quote
ErnstJan
25-03-2010 14:12 uur
Wat houd dat Holland Farmer in bij Fendt?
  • Reageer
  • Quote
Niels
25-03-2010 15:12 uur
Dat is weleens eerder gevraagd hier geloof ik. Als ik het goed heb is het een jubileum editie van importeur De Vor met alle opties?
  • Reageer
  • Quote
limburger
25-03-2010 15:48 uur
Niels schreef
Jantjuh: Zou je voortaan je reacties in normaal ABN kunnen schrijven? Dan snappen we allemaal wat je bedoeld.

Limburger: Op dat perceel komt sla te staan. Die boer krijgt iedere week een lading slaplanten geleverd en die MOETEN in de grond ongeacht de omstandigheden.

ok dan is het inderdaad te begrijpen. Dacht al dat het bietenland was ofzo.
  • Reageer
  • Quote
Niels
25-03-2010 15:52 uur
Hij vond het zelf ook nog wel erg nat maar het was maar voor 1 of 2 omgangen.
  • Reageer
  • Quote
wouter_arendonk
25-03-2010 16:08 uur
De holland farmer werd alleen gebruikt bij de 308/90 volgens mij. En die had ten opzichte van de normale 308 elektrische omkeer zoals de 500serie en had de l/m/s elektrisch geschakeld op de versnellingspook in plaats van met en pook onder het stuur. Volgens mij zit daar het verschil in.
  • Reageer
  • Quote
fendttrisix
25-03-2010 16:40 uur
mooie foto's zeg niels ik heb de foto's nog eens doorgezonden
hoor en ging veel makkelijker dan op het gewoon formaat :p
  • Reageer
  • Quote
fendttrisix
25-03-2010 16:42 uur
wouter_arendonk schreef
De holland farmer werd alleen gebruikt bij de 308/90 volgens mij. En die had ten opzichte van de normale 308 elektrische omkeer zoals de 500serie en had de l/m/s elektrisch geschakeld op de versnellingspook in plaats van met en pook onder het stuur. Volgens mij zit daar het verschil in.
bedoel je dan die zwarte gleuf met het rood knopje dat je kan schuiven en dan gewoon de ambreage indrukken en achteruit rijden
  • Reageer
  • Quote
Zuidwester
25-03-2010 21:57 uur
Die holland farmer was 90 pk ipv 86, met standaard wat extra's zoals dakventilatie, geveerde vooras, een remventiel, 5 frontgewichten en michelin agribib's. De electrische omkeerbak- en lms voorkeuze schakeling zat er in de heel de serie van farmer 307 tot 312 gewoon op.
  • Reageer
  • Quote
Niels
25-03-2010 22:58 uur
Wat is het verschil tussen Ims en tms Zuidwester?
  • Reageer
  • Quote
wouter_arendonk
25-03-2010 23:15 uur
@fendttrisix, ja idd, dat rode knopje ja.

@Zuidwester, Ik weet vrij zeker dat de electrische lms voorkeuze en omkeerbak in ieder geval niet op de 3&4cylinders geleverd is. Op de latere 6cylinders is het inderdaad wel geleverd.

@Niels, LMS is de groepenschakeling van Fendt, die alleen werkt op de eerste drie versnellingen. TMS optimaliseert het toerental en het verbruik bij de vario`s.
  • Reageer
  • Quote
Zuidwester
26-03-2010 07:21 uur
wouter_arendonk schreef
@fendttrisix, ja idd, dat rode knopje ja.

@Zuidwester, Ik weet vrij zeker dat de electrische lms voorkeuze en omkeerbak in ieder geval niet op de 3&4cylinders geleverd is. Op de latere 6cylinders is het inderdaad wel geleverd.

@Niels, LMS is de groepenschakeling van Fendt, die alleen werkt op de eerste drie versnellingen. TMS optimaliseert het toerental en het verbruik bij de vario`s.

Volgens mij heeft wouter_arendonk in de jaren 90 niet zoveel op een Fendt gereden, in 1993 is de 300 serie vernieuwd gelijktijdig met de komst van de 500 serie die er hetzelfde uitziet. De gehele 300 serie had electronische voorkeuze en omkeerbak. Er was nog wel een eenvoudige 304 LS en 308 LS die dat niet hadden, maar daar zat ook nog de oude cabine op. Later zijn deze vervangen door de 300C, ook mechanisch. Ik wil ook de gehele 300 geschiedenis vanaf 1980 nog wel op papier zetten, maar dat wordt meer iets voor een apart rubriek.
  • Reageer
  • Quote
Niels
26-03-2010 10:47 uur
Ik hou ons aanbevolen. Een prachtig verhaal voor onze 'uitgelicht' serie :)
  • Reageer
  • Quote

Vul hieronder je gegevens in om een reactie te plaatsen.

Door het plaatsen van deze reactie ga je akkoord met het opslaan van bovenstaande gegevens. Hieronder valt ook je IP-adres om eventueel misbruik tegen te gaan.