Resultaat 1 van 4 getoond

Foto's van Hendrik Robben - 24 t/m 27-9 I

Zaterdag 17 oktober 2009

Deze nieuwe twee delige fotoserie van 24 tot en met 27 september staat volledig in het teken van het mais hakselen. Hendrik ging onder andere op bezoek bij twee biogasinstallaties waar natuurlijk veel mais voor nodig is.

foto

Mais hakselen met een Claas Jaguar 850 Green Eye Speedstar met RU 450 bek en John Deere 6920S met Jan Veenhuis JVSK silagekipper van loonbedrijf Huls-Wortelboer uit Jipsingboertange.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

Nu met een Case International MXU 115 van de klant met JVSK silagekipper onder de pijp.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

Deutz-Fahr Agrotron 165 Mk. 3 met JVSK silagekipper.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

Lohndrescherei Heinish uit het Duitse Haren was bezig energiemais te hakselen. In totaal moet er 400 hectare gehakseld worden met een gemiddelde opbrengst van 60t/ha. Er werd gehakseld met een Claas Jaguar 940 met Orbis 750 bek en Fendt 818 Vario met Hawe silagewagen.

foto


foto


foto


foto


foto


foto

Fendt 930 Vario met Hawe silagewagen. In totaal reden er zes combinaties mee.

foto

Fendt Favorit 512C met aanhanger.

foto


foto

Fendt 820 Vario met Hawe silagewagen.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

Fendt 712 Vario met aanhanger onder de pijp deze keer.

foto


foto


foto

Fendt 815 Vario met Hawe silagewagen, de laatste combinatie.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto
Advertentie

Reacties

xc70
17-10-2009 23:33 uur
prachtige volle wagens bij die eerste loonwerker :)

een 10-rij aan die claas 940 (453pk) vind ik persoonlijk toch wat licht , je zou eerder denken vanaf de 960 (623pk) dan heb je toch wat meer vermogen in zware maïs of op natte gronden .
  • Reageer
  • Quote
Niek456
18-10-2009 17:35 uur
xc70 schreef
prachtige volle wagens bij die eerste loonwerker :)

een 10-rij aan die claas 940 (453pk) vind ik persoonlijk toch wat licht , je zou eerder denken vanaf de 960 (623pk) dan heb je toch wat meer vermogen in zware maïs of op natte gronden .
het moet niet te hard gaan.. als de kuil maar goed vast zit. Hakselaars moeten allemaal groot en vervolgens staan ze stil omdat ze het aan de kuil niet bij kunnen houden.. waarom er dan een 10 rijer op een 450 pk hakselaar zit vraag ik me wel af..
  • Reageer
  • Quote
henrio
18-10-2009 18:59 uur
mooie foto's ook die van huls-wortelboer vooral die 6920S:p
  • Reageer
  • Quote
Erik_Fiatman
18-10-2009 19:53 uur
Mooie foto's van huls-wortelboer. Natuurlijk de andere foto's ook!:p:p
  • Reageer
  • Quote
N_Abbink
19-10-2009 14:12 uur
Wellicht is de kwaliteit van de kuil bij energie mais net wat minder belangrijk, en wordt de mais niet zo heel fijn gehakseld, wat dus minder vermogen vraagt.. dit denk ik tenminste, weet het niet zeker maar lijkt me wel.
  • Reageer
  • Quote
Hendrikrobben
20-10-2009 18:24 uur
Ik weet bijna wel zeker dat die 940 een beetje geholpen is en dus wel iets meer vermogen heeft . verder heeft de hakselaar geen 1x stil gestaan omdat er genoeg wagens reden . IK en ben ook bij de kuil geweest daar liep ook alles op rolletjes genoeg tijd om de boel aan te rijden verder rijd je met een 10rijer gewoon langzamer dan met bijvoorbeeld een 8rijer dus blijft de capasiteit wel ongeveer gelijk . energie mais moet juist wel zo fijn mogelijk gehakseld worden lieft 2 a 3 mm zodat het beter vergist en je een beter rendement hebt .

  • Reageer
  • Quote

Vul hieronder je gegevens in om een reactie te plaatsen.

Door het plaatsen van deze reactie ga je akkoord met het opslaan van bovenstaande gegevens. Hieronder valt ook je IP-adres om eventueel misbruik tegen te gaan.