Aan het laden
De pagina wordt geladen, je wordt zo doorgestuurd.
Foto's bestellen
Je hebt zojuist een foto toegevoegd aan je winkelmandje. Je kunt deze nu bestellen of nog meer foto's toevoegen.
Resultaat 1 van 4 getoond
Foto's van Herman Deuling - 12- en 16-10
Zaterdag 04 november 2023 Delen
Na alle maïsgeweld wordt het wel weer eens tijd voor een reportage met bieten. Om te beginnen een prachtig twee fase team opgebouwd uit youngtimers, waaronder een Maxxum 5150 in nieuwstaat. Ook zien we een Riecam RBM 300-S zijn werk doen.
Case IH MXM 120 Pro met Miedema kipper van Mts. Deuring uit Nieuw-Weerdinge/Ter Apelkanaal.
De bieten werden geladen door deze John Deere 6610 met WKM bunkerlader van loonbedrijf Neehoff uit Nieuw-Weerdinge.
Gerooid werd er door een prachtige Case IH Maxxum 5150 met Moreau ontbladeraar en WKM zwadrooier.
Case IH CVX 140 met Miedema kipper van Deuring.
We gaan verder bij Mts. Bruins uit Ter Apel.
Case IH Puma 185 CVX met Joskin Trans-Space 20000 TRCL kipper.
Riecam RBM 300-S met Grimme FM 300 ontbladeraar.
Case IH CVX 175 met Joskin Trans-Space 6500/18 BC 125 kipper.
Advertentie
Reacties
Ik zie dat de Vervaet en de Riecam rechts lossen en Ropa en Holmer links. Verschil is waarschijnlijk dat je wat makkelijker op gerooid land in- en uitstapt bij de eerstgenoemden en bij de laatsten stap je op de bieten maar je hebt het bedieningspaneel aan de kant van het lossen. Klopt dit ? :s
Je hebt gelijk , Niels. Was idd nog niet zo wakker. Maar met die gewichtsverdeling zie ik toch ook niet zo zitten. De motor ligt toch bij alle merken in het midden achterop.
Tja, dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag want als de bunkerafvoer links zou zitten heeft hij meer druk op het linkervoorwiel. Ik denk dat ik het maar eens aan Robin of Edwin Vervaet ga vragen.
Dat is niet zo heel moeilijk. Je kijkt makkelijker over je rechtse schouder, dus losband rechts. Als je bij de trekker chauffeur moet zijn, dan is het handiger dat de losband links zit. Dan hoef je niet om de rooier heen te lopen. Gewichtsverdeling speelt vaak ook een rol. Motor kan in het midden zitten, maar de pompen en koeler (als de motor dwars ligt) wegen ook veel. ook dieseltank en ringelevator zitten vaak niet in het midden.
Prachtige Maxxum trouwens.
Tja, dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag want als de bunkerafvoer links zou zitten heeft hij meer druk op het linkervoorwiel. Ik denk dat ik het maar eens aan Robin of Edwin Vervaet ga vragen.