Resultaat 1 van 4 getoond

Gastfoto's van Jamie Harrison IV

Woensdag 01 april 2009

We gaan weer even terug naar afgelopen zomer en herfst in Oost Engeland. Wederom zien we in de gastfoto's van Jamie Harrison weer combines, persen, grondbewerking- en zaaimachines aan het werk op de Engelse klei.

foto

Claas Lexion 480 met een V750 maaibord.

foto


foto


foto


foto

John Deere 8530 met een Griffiths tandemas kipper.

foto

Claas Lexion 580+ met V900 maaibord.

foto


foto

JD 7530 met een AS Marston tandemas kipper.

foto

Massey Ferguson 8240 met een Claas maaibordkar.

foto


foto


foto

Claas Lexion 410.

foto

Lossen bij een MF 8220 met AS Marston Ace kipper.

foto


foto


foto

Het stro wordt direct geperst met een MF 6190 met New Holland 648 rondebalen pers.

foto


foto


foto


foto

Merlo verreiker met Shelbourne Reynolds maaibordkar.

foto

NH CSX 7080 Harvestar.

foto

Rijdend lossen bij een NH 8360 met AS Marston tandemas kipper.

foto


foto


foto


foto

NH TM 155 met een AS Marston kipper.

foto

JD 8430 met een Gregoiré Besson Discordon XRV.

foto


foto


foto


foto

NH CX 8060.

foto


foto


foto


foto

Deutz Fahr combine.

foto

DF Agrotron met maaibordkar.

foto

JD 9640 WTS en JD 6920S met maaibordkar.

foto

JD 7810 met Griffiths tandemas kipper.

foto


foto


foto

Claas Lexion 480 met JD 7530 en AS Marston kipper.

foto

Samen op één perceel met een Claas Lexion 580+.

foto


foto


foto


foto


foto

MF 5465 met een AS Marston kipper.

foto

MF 32 combine en MF 8140 met een Richard Western kipper.

foto


foto


foto

Claas Lexion 530 met een V600 maaibord.

foto

Claas Lexion 460 Evolution met een Shelbourne Reynolds stripper header.

foto

Claas Lexion 580 met een V900 maaibord.

foto

Case International CS 110 Special met AS Marston kipper.

foto

JD T660.

foto


foto

JD 7530 met AS Marston Ace kipper.

foto

JD 6830.

foto


foto


foto


foto

NH TX 66.

foto


foto


foto


foto

MF 530.

foto


foto

Challenger MT765 met een Sumo Trio en Opico Hatzenbichler Variocast zaaimachine.

foto

Case IH CVX 1145 met een Cousins cambridgerol.

foto
Advertentie

Reacties

Bas89
01-04-2009 16:50 uur
mooi spul allemaal, maar die engelsen kunnen geen fatsoenlijke kieper bouwen
  • Reageer
  • Quote
Daniel
01-04-2009 17:29 uur
veel meer zijn ze ook niet nodig he. Het zal voor hun werkzaamheden waarschijnlijk ook wel makkelijker werken.
  • Reageer
  • Quote
Schrabbekerke
01-04-2009 17:37 uur
Dat ben ik met je eens bas.
@Daniel wat doen zij dan nog meer dan wij doen? volgens mij worden ze voor de zelfde dingen gebruikt als hier.
En die tm 155 hangt wel ver achterover.
  • Reageer
  • Quote
BoerHarms
01-04-2009 17:51 uur
@schrabbekerke: Dat doen alle tm's. Vraag me niet waarom, maar dat doen ze nu eenmaal. Heeft eigenlijk ook nog wel iets.
  • Reageer
  • Quote
Niels
01-04-2009 19:09 uur
Bas89: Ik heb nu al een aantal keer uitgelegd op Agrifoto waarom Engelse kippers anders zijn als Nederlandse. Ieder land heeft zijn eigen kippers kijk maar naar Nederland, België, Frankrijk, Engeland, Duitsland, Italië etc.. dit heeft met heel erg veel zaken te maken maar vooral met het product wat je ermee vervoert en je maximaal toelaatbare aslast.
  • Reageer
  • Quote
Bas89
01-04-2009 20:48 uur
ow dat heb is mij dan waarschijnlijk ontgaan niels, maar ik bedoel gewoon dat de kiepers er daar zo oud uitzien er zitten bijvoorbeeld niet eens een hydraulisch achterschot op of fatsoenlijke banden en als je ze dan verglijkt met nederlandse kiepers zoals miedema en beco en dergelijke dan is het toch een wereld van verschil en die producten die je er mee vervoert valt toch ook wel mee wat meer graan misschien daar maar dan zou ik toch voor een wat luxere kieper kiezen.
  • Reageer
  • Quote
Niels
01-04-2009 21:36 uur
Over het hydraulisch achterschot: Dat is niet nodg bij alleen graantransport omdat er in een put wordt gelost (meestal). Bedrijven met bieten hebben ze wel natuurlijk of hebben speciale kippers voor bieten.
Over de banden: Deze kippers zitten haast alleen op de weg en weinig in het land, grote, dure banden zijn daarom niet nodig.

'wat meer graan' is zachtjes uitgedrukt. Zeg maar het 50 voudige van hier in Nederland.
  • Reageer
  • Quote
Bas89
01-04-2009 22:51 uur
juist als je zoveel graan moet vervoeren zou ik kiezen voor een grote en degelijke kieper want de trekkers zijn er groot genoeg voor, en ja wat laai je nou op die karretjes? 10/12 ton max? met zulke trekkers die zoveel moeten transporteren zou ik eerder gaan kijken naar 3 assers of iig 18 tonners oid.
  • Reageer
  • Quote
HuibZ
02-04-2009 04:27 uur
maar met bieten heb je niet perse een kipper met hydraulisch achtershot nodig, die bieten komen er met een mechanisch schot ook wel uit, vroeger ging dat toch ook goed.
  • Reageer
  • Quote
Bas89
02-04-2009 16:23 uur
ja inderdaad gaat dat met een mechanisch achterschot prima maar zelfs dat hebben deze kippers niet bedoelde ik, de meeste hebben enkel een klep die aan de bovenkant schaniert.
  • Reageer
  • Quote
ErnstJan
02-04-2009 22:32 uur
Bas89 schreef
juist als je zoveel graan moet vervoeren zou ik kiezen voor een grote en degelijke kieper want de trekkers zijn er groot genoeg voor, en ja wat laai je nou op die karretjes? 10/12 ton max? met zulke trekkers die zoveel moeten transporteren zou ik eerder gaan kijken naar 3 assers of iig 18 tonners oid.

En dat mag nou net niet. De kippers daar mogen niet groter ivm gewicht
  • Reageer
  • Quote
Bas89
02-04-2009 22:42 uur
oooooow vandaar, da wist ik niet.
  • Reageer
  • Quote

Vul hieronder je gegevens in om een reactie te plaatsen.

Door het plaatsen van deze reactie ga je akkoord met het opslaan van bovenstaande gegevens. Hieronder valt ook je IP-adres om eventueel misbruik tegen te gaan.