Aan het laden
De pagina wordt geladen, je wordt zo doorgestuurd.
Foto's bestellen
Je hebt zojuist een foto toegevoegd aan je winkelmandje. Je kunt deze nu bestellen of nog meer foto's toevoegen.
Resultaat 1 van 4 getoond
Foto's uit de oude doos van: Arnoud Hoekstra V
Zaterdag 03 april 2021 Delen
De laatste reportage met foto's van biologisch akkerbouwbedrijf ERF van Arnoud. Daarbij zien we de bekende Magnums veranderen en doen steeds meer John Deere trekkers hun intreden. Ook op het maaidorserfront zijn er ontwikkelingen.

Meters maken met tarwe zaaien. Driemaal een Case IH Magnum 7240 Pro. Tweemaal met de Kverneland/Accord zaaicombinaties van ERF zelf en een demo 6m Amazone Airstar achter de derde trekker.

Hier werd op de lange kavel langs de A6 gezaaid. Arnoud maakte de foto vanaf de Knardijk.

Ploegen met tweemaal een 7240 Pro en Kverneland PB 100 7-schaar op luzerneland.





De eerste John Deere 6920 op het bedrijf met een Lemken 5-schaar ploeg.


Zo te zien erwtenland ploegen.




Al snel werden het 2 combinaties. Onder nattere omstandigheden konden deze langer doorgaan. Anno 2021 wordt er door tweemaal een JD 6250R met Lemken 6 schaar geploegd.


Ook kwam de eerste JD 7720 op het bedrijf. Erna volgde meer 7020/7030 serie trekkers.

Met een Lemken Quarz 7 en Kverneland zaaibedbereider.


De 2 Claas Lexion 480 combines en 3 Mega's werden ingeruild op 3 nieuwe Claas Lexion 550's.

De combines werden van dealer De Kruyf in Nijkerk naar Zeewolde gereden.



In de wintergerst. Voor alle machines hangt een C660 maaibord.

New Holland TM 165 met Veenhuis kipper en Ford 4630 voor aandrijving van de Visser transportband.

Ieder seizoen werden er nieuwe combines geleverd door Kamps de Wild. Vervolgens werden deze jong gebruikt doorverkocht en kwamen er weer nieuwe machines.









Nog een foto van de nieuwe 7720.

Deze Claas Challenger 45 kwam eens op demo, hier met Kverneland cultivator, maar het was geen blijver.


6920 met een nieuwe Amazone 6m Catros 6001 schijveneg.





Advertentie
Reacties
Als die drie Claas combines op een perceel bezig zijn kunnen ze wel rechtstreeks op de vrachtwagen lossen,dan is hij nog snel vol.
Mooi systeem om alle combines ieder jaar te vervangen, alles in de garantie, weinig kans op stilstand in het seizoen en geen stalling de rest van het seizoen. De rest van het machine park hielden ze ook vrij up to date zo te zien. Ik zal een zoeken op youtube naar filmpjes van die magnums, dat moet toch een mooi gezicht zijn geweest om die aan het werk te zien bij elkaar op een perceel.
Ook mooi om te zien dat ze uiteindelijk in werden gehaald door verbeterde techniek zoals de 6920 op 42" achterbanden die een stuk langer door konden ploegen dan de relatief lompe magnum's met de halfgedragen ploegen.