Aan het laden
De pagina wordt geladen, je wordt zo doorgestuurd.
Foto's bestellen
Je hebt zojuist een foto toegevoegd aan je winkelmandje. Je kunt deze nu bestellen of nog meer foto's toevoegen.
Resultaat 1 van 4 getoond
Foto's van Niels van der Boom - 22-8
Dinsdag 15 oktober 2019 Delen
We blijven ook voor de rest van 22 augustus in het zuiden. Om te beginnen in Zeeland. Van Tholen gaan we naar West-Brabant toe. Er werden aardappelen en uien gerooid en gespoten. Waar de oogst weg is kon de grondbewerking starten.

Het transportteam van Heestermans Agro uit Oud-Vossemeer. Een Fendt 720 Vario, 415 Vario, Favorit 514C en Favorit 509C met Mullié kippers.
De Vossemeersebrug over het Schelde-Rijnkanaal.
Aan de kant van Nieuw-Vossemeer in Noord-Brabant was loonbedrijf Guiljam & Zn uit Sint-Annaland bezig met uien rooien.
Met een New Holland T5.95 met Holaras loofklapper en uienrooier.
En een NH TS125A Plus, in de Blue Power kleuren, met eveneens een Holaras rooicombinatie.
Een mooi perceel sperziebonen spuiten met de nieuwe Agrifac Condor van Heestermans Agro.
Ook deze 39m spuitboom is voorzien van een Wingssprayer.
Fiat portaaltrekker met kopmachine van bollenbedrijf Van Boven uit Nieuw-Vossemeer.
Aardappelland woelen met een Fendt 714 Vario en Lemken Dolomit 9 bouwvoorlichter van Heestermans Agro.
Eveneens in Nieuw-Vossemeer was loonbedrijf Guiljam aardappelen aan het rooien.
Valtra Valmet 6850 met Vaia NL/100-4R kipper van akkerbouwbedrijf Van Oorschot uit Nieuw-Vossemeer.
Met een Grimme Tectron 415.
Advertentie
Reacties
Is dat wingsprayer nou eigenlijk hetzelfde als het sleepdoek (slepduck) van jaren terug?
Er rijden/reden daar in het zuid-westen best veel tectrons ten opzichte van de rest van Nederland, komen ze daar goed uit de verf? In de polders en de noordelijke provincies rijden ze amper tot niet dat ik weet. Zijn opvolger de varitron 470 rijdt hier inmiddels wel, maar die heeft ook redelijk overeenkomsten met de AVR Puma en die reed hier ook wel.
Foto's van de SF 300-15, voorloper van de Tectron: https://agrifoto.nl/nieuws/log/160
Niels, je kraamt wel eens meer onzin uit maar nu zit je er niet ver naast, denk ik. Het grote voordeel van een bunkerrooier is dat je een buffer hebt en dat je in natte jaren met je kiepers het land niet teveel verrot rijdt. Hij kan ook direct op vrachtwagens lossen, die vaak niet het veld op gaan. Tevens kan hij in de tijd dat er geen transport is de korte rijtjes rooien zodat je je niet lens rijdt met de kiepers, zoals Niels ook al schrander opmerkte.:)
Waar de Ploeger doorgaat werkt de Grimme veel slechter
Gewicht is wel een dingetje denk ik, de tectron lijkt me een erg zware machine. Onze buren hebben een ploeger 4 rijige bunker rooier en die sporen zie je jaars erna goed terug in de volggewasen.
Maar de tectron is wel een machine waar je de oorlog mee wint denk ik. Een goede vriend heeft er een aantal seizoenen 24/7 mee gerooid in oost Duitsland en die was er zeer over te spreken.
Wij hebben hier ook een Tectron en laden er nu alleen nog uien mee die op vrachtwagens geladen worden en over een afstand van 40 km worden getransporteerd.Omdat we geen aardappelen meer hebben staat hij nu te koop.Eventuele gegadigden kunnen zich bij ons melden.:)
Daarom snap ik ook niet goed dat Dewulf juist begonnen is zo’n type rooier te bouwen. Met een beetje fantasie zou je de Dewulf 4CE als een voorloper van de Varitron en Puma kunnen zien, alleen is die nooit verder door ontwikkeld.