Resultaat 1 van 4 getoond

Roadless 100 & County 90 Working Days - 2019 I

Donderdag 03 oktober 2019

Tijdens het weekend van 21 en 22 september organiseerde de Britse Blue Force club een bijzonder evenement. Om het 100 jarig jubileum van Roadless en 90 jarig jubileum van County te vieren werd in Lilbourne een speciaal weekend gehouden.

foto

Eén van de bekendste Ford-conversie specialisten is de firma Roadless uit Hounslow. Het bedrijf werd vooral bekend vanwege hun 'unequal wheel' conversie met kleine voorwielen. Hier een Roadless Ploughmaster 75.

foto

Een oudere Roadless.

foto

County, misschien wel de bekendste conversiespecialist, bestaat 90 jaar. Beide bedrijven zijn helaas niet meer. Rechts een County HSH 140 wat staat voor High Speed Haulage. Gebouwd door County-opvolger SEM Engineering. De trekker was bedoeld voor de oogst van suikerriet.

foto

Super Four 854T. Een Ford 5000 Pre Force met turbo.

foto


foto

County 754.

foto

Super Six.

foto

Roadless 120.

foto

Samen met 2 Roadless 115.

foto


foto


foto


foto

Rechts 2 Roadless 6/4 trekkers in de groen-gele kleurstelling waarin Roadless begon. In totaal waren er 4 aanwezig waaronder de allereerste gebouwd.

foto

Trike conversie van de Fordson Major Diesel en Power Major met een 4WD as.

foto

Veel deelnemers hadden werktuigen meegenomen zodat ze ook in actie konden komen.

foto

Roadless Ploughmaster S-Series 78.

foto


foto

Iets moderners. Een New Holland T6 in de terracotta uitvoering met NH triltandcultivator.

foto

Super Dexta 4WD.

foto

Leyland omgebouwd tot 4WD door County.

foto

County P50 rupstrekker.

foto

Ook County bouwde trekkers met kleine voorwielen als goedkoper alternatief voor de 'equal wheel' modellen. Zoals de 6700-Four met Hara cabine.

foto

De Ford 8200 rechts, als opvolger van de 8100. Die werd door County gebouwd met onderdelen van EVA uit België.

foto


foto


foto

County 1454 met Ransomes schijveneg.

foto

Ook in Engeland was het dat weekend erg droog, zonnig en warm.

foto


foto

De Fiat-historie samen met een NH T6 in de oude Ford-kleurstelling.

foto

In dit geval een T6.180.

foto


foto


foto

Roadless 120 in de uitvoering van British Telecom, de tegenhanger van de PTT.

foto

Rechts de eerste wieltrekker van County, de Super Four. Hij schrankte net als de rupstrekker met vaste wielen.

foto

County begon net als Roadless met rupstrekkers. Links de moerasuitvoering.

foto

Super Four en Super Six.

foto

Een 1184 TW.

foto


foto

Links 1164 in de exportuitvoering.

foto

Super Four 854 en 7600-Four.

foto


foto

Links een Fordson Dexta Highway gebouwd door County. De trekker heeft 1 rempedaal, aparte handrem (los van voetrem) en een snelheidsmeter.

foto


foto

3000 Pre Force.

foto

De heilige graal voor iedere County-fan. De 1884.

foto


foto


foto

Super Four 654.

foto


foto

Een 1184 TW met Ransomes ploegen.

foto

Super Six 1004.

foto

Roadless 5000.

foto

County Super Six (Major) in bosbouw uitvoering.

foto

Rupstrekker op basis van de E27N Major gebouwd door Roadless.

foto


foto

1174 en 1164.

foto


foto

Een Leyland 4100 en International 634 beide met het County 4WD systeem.

foto


foto

Super Six met Bomford Superflow.

foto

Roadless 94T.

foto

Het verschil tussen de korte en lange versie van de Roadless 115. Het verschil is een extra brandstoftank.

foto

Roadless.

foto


foto


foto


foto


foto
Advertentie

Reacties

modest
03-10-2019 19:36 uur
die T6 in Ford-kleuren is best wel knap
  • Reageer
  • Quote
niewiem
04-10-2019 06:50 uur
Mooi stukje historie.:)
  • Reageer
  • Quote

Vul hieronder je gegevens in om een reactie te plaatsen.

Door het plaatsen van deze reactie ga je akkoord met het opslaan van bovenstaande gegevens. Hieronder valt ook je IP-adres om eventueel misbruik tegen te gaan.