Aan het laden
De pagina wordt geladen, je wordt zo doorgestuurd.
Foto's bestellen
Je hebt zojuist een foto toegevoegd aan je winkelmandje. Je kunt deze nu bestellen of nog meer foto's toevoegen.
Resultaat 1 van 4 getoond
Foto's van Niels van der Boom - 20-7
Maandag 20 augustus 2012 Delen
In deze fotoreportage van 20 juli zien we nog meer Ploeger erwtendorsers aan het werk. Deze keer gaat het om een andere ploeg van loonbedrijf Breure. Verder zien we ook hoe in Lelystad tarwe van het land verdwijnt. Nog even niet met de combine maar met de hakselaar met als bestemming veevoer.

Ploeger EPD 530 erwtendorser van loonbedrijf Breure uit Swifterbant.

Mercedes Actros 3344 truck van Gebr. van Eijck Transport uit Alphen.

Ploeger EPD 530 nummer twee.






Lossen bij een New Holland TS135A Plus met Beco Super 1000 hoogkipper.




Twee Ploeger EPD 530s van Breure en een Ploeger EPD 538 van loonbedrijf De Waard uit Biddinghuizen/Zeewolde zijn ergens anders bezig.









Massey Ferguson 7485 Dyna-VT met een VGM haakarm carrier met Bobeco zij/hoogkipper.











MF 3080 met een platte wagen van landbouwbedrijf Van Wijk uit Lelystad.


Fendt Favorit 916 Vario met een Kaweco Radium 50 silagewagen en New Holland FR9050 hakselaar met een Marangon MDR 6014 GPS-voorzetstuk van loonbedrijf Visch uit Doornspijk.







Op naar het volgende stuk.

Met een Fendt 916 Vario en Jan Veenhuis JVSK silagekipper onder de pijp.




Fendt 820 Vario met Jan Veenhuis JVSK silagekipper.












Advertentie
Reacties
Bovendien is een losband rechts voor de plukker chauffeur makkelijk omdat je altijd makkelijker rechtsom dan linksom kijkt. Voor de trekkerchauffeur is het weer ietsje lastiger.
Dat komt omdat Breure ook met Engelse FMC machines werkt. Daar zit de bunker altijd rechts. Om het makkelijk te houden hebben hun Ploegers de afvoer rechts. Dat is de Engelse uitvoering. De Waard had geen FMC's dus daarom hebben zij een Nederlandse.
Bovendien is een losband rechts voor de plukker chauffeur makkelijk omdat je altijd makkelijker rechtsom dan linksom kijkt. Voor de trekkerchauffeur is het weer ietsje lastiger.
FMC is nu PMC en eigenlijk ook een onderdeel van ploeger heb ik mij laten vertellen. Ik had er niet bij stilgestaan dat bij deze machines de afvoer sowieso rechts zit omdat ze in Engeland gemaakt worden. Bedankt Niels voor de verklaring.