FOTO'S VAN BEN VAN OOSTERHOUT - 11-4 I
Door Niels in Agrifoto Foto's, vrijdag 29 april 2011 19:00
Ook op 11 april was het weer een drukte van belang op het land. In West-Brabant dan tenminste. Zo fotografeerde Ben een aantal boeren en loonwerkers aan het aardappels poten. Verder werd er ook weer drijfmest uitgereden op de tarwe.

John Deere 6320 met een Vaia NL/18 kipper en Samon onderlosser van akkerbouw- en loonbedrijf Van Wijgerden uit Andel.


JD 6630 met AVR Multivator en Grimme GL 34KG aardappelpoter.







Case IH MXM 155 met een AVR Ge-Force hakenfrees en Hassia SL+ 4B aardappelpoter van De Kleijberg/J. Branderhorst uit Eethen.






Renault Ares 836 RZ met een Gilibert hoogkipper van loonbedrijf Verschoor uit Almkerk.


JD 7430 met Baselier FF 310 frontfrees en Grimme GL 34KK aardappelpoter van Verschoor.






Fendt 820 Vario met Baselier FF 310 frontfrees en Miedema CP 42T pootmachine van F. van Dongen uit Raamsdonk.




New Holland TS125A met een Miedema HST 235 kipper en Samon onderlosser.










NH TS 110 met Tepro kipper en Keulmac TKK onderlosser.

Deutz-Fahr Agrotron M610? met een Sicma E.R.S 3000 kopeg en Grimme GL 420 aardappelpoter.







JD 6310 met slangenhaspel van loonbedrijf L. van Amstel uit Lith.



Fendt 818 Vario met Veenhuis Rotomax mesthaspel van loonbedrijf Gebr. Jansen uit Dongen.



REACTIES
De "Deutz-Fahr Agrotron M610? met een Sicma E.R.S 3000 kopeg en Grimme GL 420 aardappelpoter" heeft ook lekker geslingerd met de topcon gps. Of zou het geen autosteer zijn?
Hij rijd met losse handen, als je goed kijkt is het stuurwiel vervangen door een elektrisch stuurwiel die het sturen overneemt. Een mooi gemakkelijk met andere trekkers uitwisselbaar systeem, maar blijkbaar niet zo precies als een systeem wat rechtstreeks in de hydrauliek van de trekker ingrijpt.
Als het er zo bij ligt kun je beter zelf gaan sturen.
Als het er zo bij ligt kun je beter zelf gaan sturen.
Leon_Kramer schreef:
De "Deutz-Fahr Agrotron M610? met een Sicma E.R.S 3000 kopeg en Grimme GL 420 aardappelpoter" heeft ook lekker geslingerd met de topcon gps. Of zou het geen autosteer zijn?
Slingerend recht = ook recht
Slingerend recht = ook recht

Dit hoeft niet persé aan de gps te liggen denk ik. De gewichtsverdeling over de wielen en de instellingen van de gps moeten een beetje op elkaar afgestemd worden. Ik heb topcon systemen zien rijden die superstrak werk afleverden, ook met frontwerktuigen.
Weer mooie foto's van H. van Wijgerden en Verschoor. complimenten dat ze er zo snel op staan!
Bij de Achterdijk in Andel waren ze ook aardappels aan het zaaien, hebben jullie daar ook nog foto's van?
Bij de Achterdijk in Andel waren ze ook aardappels aan het zaaien, hebben jullie daar ook nog foto's van?
De Deutz slingert inderdaad behoorlijk, maar dit zal inderdaad aan de instellingen liggen. Dit ligt echt niet aan het merk zelf. Er hangt een frees voorop dus er zou genoeg gewicht op de voorwielen moeten hangen.
John_Deere_Power schreef:
[..]
Slingerend recht = ook recht
Ja das een feit, hierna zonder slingers recht frezen en je aardappels staan in de rug mooi in verband
Tim schreef: De Deutz slingert inderdaad behoorlijk, maar dit zal inderdaad aan de instellingen liggen. Dit ligt echt niet aan het merk zelf. Er hangt een frees voorop dus er zou genoeg gewicht op de voorwielen moeten hangen.
Frees voorop haalt, als hij in werking is, veel druk van de banden omdat hij "op zichzelf loopt". Verder zoekt een frontfrees zijn eigen weg altijd een beetje, dit zorgde in het begin bij ons (2007 geloof ik, toen er nog niet veel ervaringsdeskundigen waren) nogal voor problemen. Met verbeterde software en de juiste instellingen was het in 2008 verholpen.
Maar ik ben het zeker met jullie eens dat het aan de instellingen (zou moeten liggen) ligt.
Laatst aangepast door: Leon_Kramer op zondag 1 mei 2011 10:32.
Slingerend recht = ook recht

Ja das een feit, hierna zonder slingers recht frezen en je aardappels staan in de rug mooi in verband

Tim schreef: De Deutz slingert inderdaad behoorlijk, maar dit zal inderdaad aan de instellingen liggen. Dit ligt echt niet aan het merk zelf. Er hangt een frees voorop dus er zou genoeg gewicht op de voorwielen moeten hangen.
Frees voorop haalt, als hij in werking is, veel druk van de banden omdat hij "op zichzelf loopt". Verder zoekt een frontfrees zijn eigen weg altijd een beetje, dit zorgde in het begin bij ons (2007 geloof ik, toen er nog niet veel ervaringsdeskundigen waren) nogal voor problemen. Met verbeterde software en de juiste instellingen was het in 2008 verholpen.
Maar ik ben het zeker met jullie eens dat het aan de instellingen (zou moeten liggen) ligt.
Laatst aangepast door: Leon_Kramer op zondag 1 mei 2011 10:32.
Wanneer komen er weer nieuwe foto's van H. van Wijgerden??
Mvg. Michel Bouman
Mvg. Michel Bouman
VOEG EEN REACTIE TOE
U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaamen wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.