FOTO'S UIT DE OUDE DOOS VAN: LOONBEDRIJF FIJNAART II
Door Niels in Ingekomen Foto's, dinsdag 8 maart 2011 19:00
Ook nu weer een hele mix aan oude foto's uit de albums van de familie Lodders. Zo zien we verschillende zwart-wit beelden, maar ook veel kleurenfoto's genomen in de jaren 70 en 80 van de trekkers, machines en kranen die toen nog nieuw waren.
International 523 met een Claas Markant pers en balenverzamelwagen.
Ongelukje met een IH 1055 en Alasco? enkelas dumper ook wel bekend als 'klapkar'.
Vroeger was het ook weleens nat tijdens het bieten rooien. Op de voorgrond een Ford 2/3000, daarachter een 4/5000 met kipper, IH 1055 met dumper en een Fiat met bietenlader waarvoor nog een IH 523 staat.
Erwten dorsen met een Laverda M120 combine.
Volvo BM 814 met een 6m? brede Lely rotorkopeg.
IH met BAV kipper onderaan de dijk. Hopelijk is er niemand ernstig bij gewond geraakt.
Daarom hebben we nu goede cabine's!
Van de trekker blijft weinig over.
Amac ZR 2 aardappelrooier en ernaast een IH met Cavero kipper.
IH 523 met rijenspuit.
Een nieuwe Atlas AB 1902 rupskraan komt aan. Erachter staat al de oude AB 1902.
Aanleg van de Volkerak sluizen en de snelweg. Met een Atlas AB 1902 en twee Volvo BM knikdumpers.
Aardappels rooien met naast de Amac een IH met Miedema kipper.
IH op z'n kant tijdens dijken maaien.
Nieuwe Atlas AB 1302 arriveert.
IH 523 met Krakei aardappelrooier.
John Deere met twee vier wielige wagens en IH met voorlader.
Zeven repareren van de Claas SF combine.
Het bedrijf begin jaren 80.
Unimog met Breston vier asser tijdens het transport van rondebalen. Voor het stroseizoen werd de bak van de Breston kipper gehaald en vervangen door een plat dek.
Fiat 80-90DT met voorlader.
Fiat Winner F110 onderaan de dijk.
Volvo BM shovel.
Renault met een Hesston 4700 grootpakpers.
Vier Holmer bietenrooiers tijdens een demonstratie.
Steyr 8170 Turbo.
Fiat 160-90 DT met een Hesston 4880 grootpakpers, van een andere loonwerker.
REACTIES
Door casepowercase op dinsdag 8 maart 2011 19:16
er ligen er wel veel onder aan de dijk
Door Rickjd op dinsdag 8 maart 2011 20:05
ja wou ik ook zeggen Braken er vaak voorassen of zoiets dat ze zovaak verongelukken?
Door Danny op dinsdag 8 maart 2011 20:14
die Volvo BM is een 814
Door niels_ op dinsdag 8 maart 2011 20:34
dikke steyr
Door Niels (Administrator) op dinsdag 8 maart 2011 21:39
Danny schreef:
die Volvo BM is een 814
Ok, 814 it is.
Door Allis_Johan op woensdag 9 maart 2011 14:45
Rickjd schreef:
ja wou ik ook zeggen Braken er vaak voorassen of zoiets dat ze zovaak verongelukken?
Hoezo vaak?? Kijk eens in wat voor tijdsbestek die foto's gemaakt zijn. Door de jaren heen gebeurt er bij ieder bedrijf wel eens wat hoor.
Laatst aangepast door: Niels op woensdag 9 maart 2011 17:58.
Laatst aangepast door: Niels op woensdag 9 maart 2011 17:58.
Door Rickjd op woensdag 9 maart 2011 16:26
Nou dat kan toch dat vroeger de trekkers mindere kwaliteit waren en niet zo sterk qua stuurhuis en assen dus ik dacht dat kan toch? Je ziet niet vaak n trekker tegenwoordig onderaandedijk ligge
Door Niels (Administrator) op woensdag 9 maart 2011 17:59
Ach, volgens mij gebeurt dat nu net zoveel als vroeger. De kwaliteit van trekkers is beter geworden maar ze gaan ook veel harder en nemen meer tonnen mee. Zoals Johan al zegt komt het ook omdat de laatste tijd vrij veel verzamelingen van oude foto's aan de beurt waren.
Door kirovets op donderdag 10 maart 2011 06:09
ik denk dat de kwaliteit van trekkers vroeger beter was
en er gebeuren nu meer ongelukken met trekkers omdat ze sneller rijden.
mooie foto's van die volvo bm
en er gebeuren nu meer ongelukken met trekkers omdat ze sneller rijden.
mooie foto's van die volvo bm
Door Rickjd op donderdag 10 maart 2011 21:21
Vroeger zat er weinig electronica in en hadden ze daar haast nooit problemen . Tegenwoordig moet er zoiezo al een laptop bijkomen .
Door Martijnn25 op vrijdag 11 november 2011 16:15
Veel ongelukken!!!!
Door johan66 op donderdag 12 januari 2012 11:34
Mooie foto`s van die Volvo BM aan het werk bij de Volkeraksluizen.
Heeft iemand misschien een idee van wanneer dat geweest is??
Heeft iemand misschien een idee van wanneer dat geweest is??
VOEG EEN REACTIE TOE
U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaamen wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.