VIDEO - VIDEO'S UIT DE OUDE DOOS VAN: BERT VOOGT IV

Door Niels in Ingekomen Video's, zondag 16 januari 2011 11:29

REACTIES

comment Door Thedeere op zondag 16 januari 2011 14:12 quote
Zeer mooie filmpjes. Ik had op youtube al gereageerd op het filmpje met de john deere met bietenrooier. Dit is geen 4430 maar een 4230 ik zag aan het vraagteken dat jullie er niet zeker van waren vandaar even mijn reactie.
M.V.G Lennard
comment Door Niels (Administrator) op zondag 16 januari 2011 15:20 quote
Ok bedankt Lennard. Waaraan kan je zien dat het een 4230 is? Ik heb het nog even nagezocht trouwens en het is idd zeker weten een 4230.
comment Door Thedeere op zondag 16 januari 2011 21:54 quote
Het verschil zit hem in de motor. Een 4430 heeft een turbo en lijnpomp. De uitlaat van een 4230 is zoals bij deze een behoorlijk dun ding en van een 4430 een dikke hoge demper. Ook het geluid is kenmerkend voor een 4230 (zelf veel mee gewerkt) een beetje fel rauw geluid.
Groet Lennard
comment Door Niels (Administrator) op zondag 16 januari 2011 22:19 quote
Weer wat geleerd, bedankt voor de informatie. Ik heb het in ieder geval aangepast. Werkt die 4230 nog waar jij mee hebt gewerkt?
comment Door Thedeere op dinsdag 18 januari 2011 17:50 quote
Hoi ik weet niet of "onze" 4230 nog werkt. Hij is een jaar of 5/6 terug ingerolen bij Staadegaard en waar hij toen is gebleven weet ik niet. Dat was de laatste met de ronde cabine. In de hoogtij dagen bij dat loonbedrijf reden 4 4040's 1 4440 1 4430 1 4230 en een 4020. Later kwam er ook nog een 4450.

Groet Lennard
comment Door Niels (Administrator) op dinsdag 18 januari 2011 18:39 quote
Aha, grote kans dus dat hij weg is voor export. Erg jammer, we hebben veel te weinig van zulke mooie trekkers rijden in Nederland.

Heb je toevallig geen oude foto's van jullie loonbedrijf?
comment Door Pascal op dinsdag 18 januari 2011 19:08 quote
Wat een geweldige films! Vooral die met de Ford's!
Schitterend om dat "ouwe" blauw te zien werken.