REACTIES

comment Door xc70 op vrijdag 7 mei 2010 18:31 quote
inderdaad , zeer goede trekkers geweest met een enorme trekkracht !
mijn traktor rijden is ook begonnen bij een fordson major Diesel uit de jaren 50 waarmee ik alles heb kunnen leren .
en die fordson werkt tot op vandaag nog steeds bij die landbouwer samen met een ford 5610 .Cool Cool Cool
comment Door Co op vrijdag 7 mei 2010 19:11 quote
Waarom heten deze Fordson en niet gewoon Ford? Oftewel, waarom is Ford overgestapt naar Fordson en later weer terug naar Ford? Confused
comment Door Niels (Administrator) op vrijdag 7 mei 2010 19:31 quote
Ford en Fordson waren eerst twee merken. In Amerika en in Groot Britanniƫ. Toen zijn ze samen gegaan en is het Ford geworden. Ik denk omdat het lekker bekt. Inmiddels is Ford de geregistreerde naam voor auto's en New Holland voor de trekkers.
comment Door xc70 op vrijdag 7 mei 2010 19:43 quote
de naam fordson komt van de kompanie " Henry Ford en Son " dus de zoon van Henry Ford , de stichter van de wereld beroemde ford T
dit alles kan je lezen in het boek " the Ford Tractor Story " part one : Dearborn to Dagenham 1917 - 1964 Smile
comment Door Niels (Administrator) op vrijdag 7 mei 2010 19:55 quote
Ik had beter eerst dat boek uit de kast gepakt. Clown
comment Door xc70 op vrijdag 7 mei 2010 19:59 quote
graag gedaan , we zijn er om elkaar te helpen Cool
comment Door basiedeere op vrijdag 7 mei 2010 20:44 quote
ik heb er ook een. starte en lopen ma hij staat te koop. Liefhebbers?
comment Door manus op vrijdag 7 mei 2010 21:13 quote
Deze trekkers zijn beresterk. Ik heb zelf ook een maar dan voor trekkertrek. Toen ik hem kocht zat er een cabine op maar die is er af gesloopt. jammer dat je er niet meer foto,s bij hebt staan
Laatst aangepast door: manus op vrijdag 7 mei 2010 21:15.
comment Door Niels (Administrator) op vrijdag 7 mei 2010 21:19 quote
Zoek even op 'Super Major' en je kunt nog wel een aantal foto's vinden van deze trekker Manus.
comment Door Pascal op vrijdag 7 mei 2010 21:43 quote
Ik heb er ook een. Een geweldige trekker.
Op dit moment ben ik bezig om 'm om te bouwen naar een 6 cilinder. Cool
comment Door Teun68 op zaterdag 8 mei 2010 12:17 quote
@ Pascal.

Gaaf hoor, zo n 6cil. Heb je al een zware carterpan?
Ik begreep dat ze daar nog veel geld voor vragen.
Leuk stuk verder.

comment Door Pascal op zaterdag 8 mei 2010 19:28 quote
@ Teun,
Helaas heb ik geen gietijzeren carterpan. Die zijn zowat hun gewicht in goud waard. Confused
Ik heb een aluminium carterpan en maak de nodige verstevigingen en een nieuw frame voor de vooras.
comment Door kirovets op zondag 9 mei 2010 05:30 quote
dit waren de beste trekkers van fordson (ford)
beter dan dat blauwe spul wat ze nu maken.