ALBUM - BACK TO THE 90'S DEEL 27

Door Niels in Agrifoto Foto's, donderdag 12 november 2009 20:00

thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb

REACTIES

comment Door johnschluter op donderdag 12 november 2009 20:12 quote
mooie maaicombinatie
en mooie fotos::
comment Door Boerenjongen16 op donderdag 12 november 2009 20:39 quote
Die Agrifac ZA ... die hebben ze toch nog steeds ? ???
comment Door Bas89 op donderdag 12 november 2009 20:48 quote
prachtige foto's!

@boerenjongen16
ja de rooier maakt zijn rondjes nog steeds
comment Door Frederik op donderdag 12 november 2009 21:07 quote
Waarom is die maaicombi nooit doorgebroken? het hielp niet of te weinig capaciteit?
comment Door scheepers op donderdag 12 november 2009 21:48 quote
echt mooie fotos ben
dit zijn de echte fotos nog van loddersCool !
comment Door Niels (Administrator) op donderdag 12 november 2009 22:06 quote
Frederik schreef: Waarom is die maaicombi nooit doorgebroken? het hielp niet of te weinig capaciteit? Ik denk beide.
comment Door bb op donderdag 12 november 2009 22:37 quote
Wat toch mooi om die oude trekkers weer terug te zien vooral die m100 en de F 100 da was nog is spul Smile
comment Door Niek456 op donderdag 12 november 2009 23:31 quote
Frederik schreef: Waarom is die maaicombi nooit doorgebroken? het hielp niet of te weinig capaciteit? ik had er nooit van gehoord maar ik denk dat de rede is dat met het intensief kneuzen van het gras er weinig structuur over blijft wat belangerijk is voor een koe.
comment Door ErnstJan (Crewlid) op vrijdag 13 november 2009 17:22 quote
Waarom ontbreekt de losband bij de eerste foto's van die Agrifac bietenrooier. Zo kun je toch ook niet zo hoog in die kipper lossen?
comment Door Niels (Administrator) op vrijdag 13 november 2009 17:29 quote
Die ontbreekt niet maar ligt gewoon in de bunker gevouwen.
comment Door Gerbert op dinsdag 17 november 2009 21:50 quote
Niek456 schreef: [..] ik had er nooit van gehoord maar ik denk dat de rede is dat met het intensief kneuzen van het gras er weinig structuur over blijft wat belangerijk is voor een koe.
Nee, heeft er niks mee te maken, de ICS kneust het gras alleen, het gras word niet korter ofzo.
Probleem was de enorme vermogensbehoefte (in de buurt van 2x wat je voor maaien nodig hebt) en de noodzaak om het hele inkuilsysteem om te gooien. Als je hiermee maait moet je het schudden achterwege laten en als het ff kan dezelfde dag inkuilen. Ook is het in het loonmaaien lastig om hiervoor extra geld te rekenen.
En niet te vergeten de noodzaak van in het geval van een boer een grote trekker (+/- 120 pk) met fronthef en frontaftakas. En dan nog heb je amper capaciteit.
PZ/Vicon kwam destijds met de HPC, deze vroeg veel minder vermogen (ongeveer 10% tov een conventionele kneuzer) en werd gewoon aan de maaier gebouwd als een kneuzer.
We hebben thuis een Vicon HPC en hebben er zo'n 6 jaar mee gewerkt zonder dat de schudder eraan te pas kwam. Het is een vrij geniale uitvinding maar om stugge boeren te veranderen heb je meer nodig dan een mooie vinding.