ALBUM - FOTO'S VAN BEN VAN OOSTERHOUT - 17-10 I

Door Niels in Agrifoto Foto's, woensdag 4 november 2009 20:00

thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb

REACTIES

comment Door williambrooymans op woensdag 4 november 2009 20:38 quote
Unieke foto's van Martijn van Gastel aan het werk met de bietenrooier. Confused Confused
comment Door dries op woensdag 4 november 2009 23:00 quote
meschien een domme vraag he maar moet je de hakselaar laten ombouwen om mks te dorsen (andere messen binnenin ofzo)
comment Door Niels (Administrator) op woensdag 4 november 2009 23:39 quote
Waarom uniek William?
comment Door koens90 op donderdag 5 november 2009 09:31 quote
ik geloof dat ie toch wel werk heeft met dat ding hor, zelfs op flipland rijdt ie al.
comment Door Boerenjongen16 op donderdag 5 november 2009 10:57 quote
Inderdaad hier heb ik hem ook al zien rijden. ( Proefveld) ...
comment Door scheepers op donderdag 5 november 2009 11:01 quote
die mks maken is bij veehouder van Adrichem uit fijnaart die rijdt ook met de steyr!!
comment Door Niels (Administrator) op donderdag 5 november 2009 11:35 quote
Bedankt Scheepers.
comment Door w0uterjantjuh op donderdag 5 november 2009 15:42 quote
waar gaat het eigenlijk om bij het mks hakselen om de korrel of korrel met plant??Bloos
comment Door Niels (Administrator) op donderdag 5 november 2009 16:29 quote
De gehele kolf met schutbladeren en kern. Vandaar mais kolven schroot.
comment Door xc70 op donderdag 5 november 2009 18:41 quote
aan Dries : om MKS te hakselen moet men inderdaad wat ombouwen aan de hakselaar . zodient men een wrijfbodem , microslaglijsten en zekers een korrelkneuzer te hebben en voor nog fijner oogstgoed kan men er er nog een extra zeef op plaatsen
comment Door williambrooymans op donderdag 5 november 2009 18:42 quote
als jullie 130 ha met zo'n rooier veel vinden dan doet ie het goed. zo'n rooier is pas rendabel vanaf 500 ha. Martijn rijdt vanaf het eiland tholen tot aan breda bij iedere boer aan om te vragen of hij alsjeblieft je bieten mag rooien. bij mij thuis is tie al 3 keer geweest zegt genoeg denk ik.
comment Door Niels (Administrator) op donderdag 5 november 2009 23:47 quote
William: Ik denk dat je de loonwerkers die 500ha met één machine rooien op één hand kan tellen. Met 300ha ben je al een goede denk ik. Kijk eens hoeveel rooiers er overal rondlopen, dat is gigantisch.
comment Door Flip op vrijdag 6 november 2009 07:43 quote
Het is met de bieten hetzelfde als met de mais, als je de loonwerkers moet geloven rooien ze ammel 300 a 500 ha, als ik kijk naar het aantal ha bieten dat er staan dan word er het dubbele aan ha gerooid dan er daad werkelijk gezaaid word, dat is met de mais ook zo, ze hakselen en zaaien allemaal 250 tot 700 ha, nou als ik kijk hoeveel mais er door boeren zelf gezaaid en gehakseld word, zou ik niet weten waar die ha allemaal moeten staan,, ze rekenen zichzelf rijk, allemaal dure machinine' s kopen en ze maken allemaal veel te weinig ha per machine , er stopen niet voor niks de laatste jaren zoveel loonbedrijven.
comment Door dries op zaterdag 7 november 2009 12:13 quote
700 hectare
mijn loonwerken zij dat hij vorig jaar 1000 ha mais had afgedaan met zen 2 hakselaars op het volledig seizoen alleen zou ik niet weten waar die 1000 ha staat