ALBUM - FOTO'S VAN HENDRIK ROBBEN - 11 & 12-9 II

Door Niels in Agrifoto Foto's, zondag 4 oktober 2009 18:00

thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb

REACTIES

comment Door wouter_arendonk op zondag 4 oktober 2009 18:30 quote
Waarom wordt dat laatste perceel gekopegt na het ploegen?
comment Door scheepers op zondag 4 oktober 2009 18:55 quote
als het aandroogd krijg je hem niet meer kort geredenWink
comment Door jantjuh op zondag 4 oktober 2009 19:15 quote
moet dat sneller zijn met dat rooien??
comment Door jeroenjohndeere op zondag 4 oktober 2009 20:46 quote
is dit bij luchtenberg of naaijer uit scheemda / t'waar???
en het word gekopegt omdat dan de grond nog fris is en goed te kopeggen als je het laat liggen worden het van die harde kluiten die lastig kapot gaan
Laatst aangepast door: jeroenjohndeere op zondag 4 oktober 2009 20:48.
comment Door Schrabbekerke op zondag 4 oktober 2009 20:48 quote
In zeeland zullen niet veel boeren dat doen op het moment want dan heb je dubbele rooi beschadiging
comment Door johanmf op maandag 5 oktober 2009 15:13 quote
Nee lijkt me niet echt handig om nu met 2 fasen te rooien, nu het zo droog is en het onderwatergewicht zo hoog is. Extra veel kans op blauw.
comment Door pleunboone op maandag 5 oktober 2009 23:35 quote
Wij kopeggen het uien en bietenland ook voor het volgende jaar, dan kunnen we in het voorjaar volstaan met 1 of 2 keer de sleepeg er over met een kleine trekker. Door het kopeggen leggen we het land in het najaar vlak, anders ben je veel losse grond kwijt tussen de ploegsneden. Dit doen we alleen op de zware grond, op de lichtere grond hebben we dat probleem niet.