ALBUM - FOTO'S VAN 10 APRIL III

Door Niels in Agrifoto Foto's, zondag 3 mei 2009 18:00

thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb

REACTIES

comment Door Bas89 op zondag 3 mei 2009 18:08 quote
mooie foto's hoor. maar dat frezen met die tm 120 lijkt toch helemaal nergens op? of is dit de bedoeling?
comment Door limburger op zondag 3 mei 2009 19:06 quote
Wat een spuit die rau:O
alleen nadeel dat je straks over de bieten moet rijden met die brede banden.
comment Door Joris op zondag 3 mei 2009 21:10 quote
wat gaat er verkeerd dan bij dat frezen, misschien wil die meneer wel veel lucht in de bedden hebben
comment Door Bas89 op zondag 3 mei 2009 23:15 quote
nou als je veel lucht/vocht in de bedden wil hebben als dus een grof bed wil dan zou je wel aanaardrollen gebruiken. je kan ook al aan ongefreesde ruggen zien dat het planten ook niet precies goed was.

Laatst aangepast door: Bas89 op zondag 3 mei 2009 23:18.
comment Door johanmf op zondag 3 mei 2009 23:27 quote
Zo te zien is da ook wel een pittig grondje want, hij heeft volgens mij de schijven van de poter ook al verzet, dat moesten wij ook doen. Wij hebben ook een perceel met pittige grond maar ik heb t idee dat de beddes vanons toch nog iets vaster liggen.
comment Door rdwit op maandag 4 mei 2009 12:31 quote
wat gaat er mis dan bij dat frezen? er gebruiken er zoveel een mulitvreter.. rug mooi fijn.. geen kluten meer.. en een rug gevormd voor het poten.. niks mis mee?
comment Door Bas89 op maandag 4 mei 2009 13:12 quote
nou vindt jij dat er hier geen kluiten in het bed zitten dan?? ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is als je met kappen werkt. maargoed ik kan het ook mis hebben hoor misschien rijdt tie wel met heel weing druk op de kappen maar dan ben je na een goeie bui weer terug bij af lijkt me.
comment Door johanmf op maandag 4 mei 2009 18:48 quote
Maar zo als ik het al zei het zal wel zware grond zijn van 40/45 % en krijg je nooit zulke mooie bedden als op grond van 15/20 %.
comment Door NicoRodenburg op zaterdag 9 mei 2009 08:58 quote
De ene grond is de andere niet! Wat -johanmf- al zegt is wel waar. Maar niet alleen de afslibbaarheid van de grond speelt mee, ook de verkruimelbaarheid. Dit is weer van vele andere factoren afhankelijk. En het tijdstip van grondbewerking is van belang (grond niet bekwaam). Al hebben wij thuis ook stukken percelen waar de grond nooit goed wordt, dus dan toch maar poten. En met frezen worden niet alle kluiten fijn gemaakt (zeker na droogte), dus druk op de kap zetten kost alleen maar vermogen en diesel, terwijl het resultaat er niet beter van wordt...