ALBUM - GASTFOTO'S VAN RYAN BAKER I

Door Niels in Ingekomen Foto's, dinsdag 28 april 2009 15:00

thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb

REACTIES

comment Door Rens op dinsdag 28 april 2009 15:20 quote
Super mooie fotos, maar wat een gedoe met die stenen zeg! Wel super mooi materiaal daar!
comment Door BreadBoy op dinsdag 28 april 2009 17:19 quote
Thanks!
And thanks Niels!
comment Door Rens op dinsdag 28 april 2009 17:52 quote
BreadBoy schreef: Thanks!
And thanks Niels!

Can you tell me why you dig the stones out, and where all the stones go, after you dug them out?
comment Door dries op dinsdag 28 april 2009 17:59 quote
Rens schreef: [..]
Can you tell me why you dig the stones out, and where all the stones go, after you dug them out?

the dig them out because it would brake the machines when harvesting the stones are left on the side of the bed

de stenen worden uit de grond gehaald omdat de machines anders zouden kunnen kapot gaan wanneer men rooit
de stenen komen gewoon tussen de bedden te liggen omdat ze daar niet in de weg liggen voor het rooien
comment Door fiat op dinsdag 28 april 2009 21:00 quote
ja maar dan heb je er volgend jaar weer last van Confused
comment Door Niels (Administrator) op dinsdag 28 april 2009 21:01 quote
Ongeveer één keer op de zes of acht jaar. Dat is de rotatie met aardappelen geloof ik. Of ze moeten er nog peen etc.. opzetten dan eerder.
comment Door BreadBoy op dinsdag 28 april 2009 22:50 quote
Yes, the stones are picked out and lay in the furrows or wheelings!

It is also easier for harvest as then only the potatoes are picked out by the harvester
comment Door gerben op dinsdag 28 april 2009 23:16 quote
jaja maar niels als ze nu die stenen gewoon helemaal afvoeren ben je er naar een paar jaar toch wel vanaf of niet

verder mooie foto's
comment Door Niels (Administrator) op dinsdag 28 april 2009 23:32 quote
Gerben: Nee je bent er gek genoeg niet van af want die stenen komen vanzelf weer naar boven.

Ryan: The Dutch people wonder why you don't cart all the flint and stones away instead of chucking them back on the field as, in their eyes, you will have to pick them up again next time you grow a root crop.
comment Door dries op woensdag 29 april 2009 07:17 quote
gerben schreef: jaja maar niels als ze nu die stenen gewoon helemaal afvoeren ben je er naar een paar jaar toch wel vanaf of niet

verder mooie foto's

bij ons zeggen ze altijd "grond leeft" en dat is ook zo de grond zal altijd proberen om stenen naar boven te duwen dus je kan er eigenlijk bijna nooit vanaf geraken en het wegvoeren kost weer geld en mensen en machines de beste oplossing is nog altijd om het gewoon tussen de rijen te leggen en inderdaad ieder jaar daar eens over te gaan met een machine
comment Door BreadBoy op woensdag 29 april 2009 08:05 quote
Well, completely removing the stones would have a detrimental effect on the soil structure over here in England!
Stones help with the structure and help the soil hold moisture!
comment Door Schrabbekerke op donderdag 30 april 2009 22:10 quote
jaa stenen blijven komen maar bij ons in de polder zaten vroeger pottenbakkers want overal liggen stukken van die romeinsepotten enzo maar aan je kopeg merk je het wel hoor als je veel lappen met veel stenen moet doen!!