ALBUM - FOTO'S VAN DENISE VAN DER BOOM - 4 EN 5-8

Door Denise in Agrifoto Foto's, maandag 9 augustus 2021 14:00

thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb

REACTIES

comment Door KeesdeNood op maandag 9 augustus 2021 16:41 quote
Prachtig om te zien het enige verschil zie ik in de hakselaar de Claas verdeeld beter.Loveit
comment Door Niels (Administrator) op maandag 9 augustus 2021 19:12 quote
KeesdeNood schreef: Prachtig om te zien het enige verschil zie ik in de hakselaar de Claas verdeeld beter.Loveit Vooral ook omdat hij het fijner versnipperd.
comment Door Fiat 1000 op maandag 9 augustus 2021 20:26 quote
Mooie foto`s Denise. Is dat Niels op de bok van de MF?Smile
comment Door charel op maandag 9 augustus 2021 21:23 quote
Mooi RIJP waardig perceel om deze Combine de sporen te geven. Is deze de tegenhanger van de New Holland 8080 of is deze nog een slag groter? Geen filmpje van de V8? Of is dat de teaser van de volgende reportage?
comment Door Niels (Administrator) op dinsdag 10 augustus 2021 11:52 quote
Fiat 1000 schreef: Mooie foto`s Denise. Is dat Niels op de bok van de MF?Smile Ja dat ben ik.

charel schreef: Mooi RIJP waardig perceel om deze Combine de sporen te geven. Is deze de tegenhanger van de New Holland 8080 of is deze nog een slag groter? Geen filmpje van de V8? Of is dat de teaser van de volgende reportage? Op onze Facebook pagina staat een uitgebreide video: https://fb.watch/7i1ufeENh7/. De 8080 is ongeveer net zo groot als de MF alleen iets nieuwer.
comment Door KeesdeNood op dinsdag 10 augustus 2021 16:07 quote
charel schreef: Mooi RIJP waardig perceel om deze Combine de sporen te geven. Is deze de tegenhanger van de New Holland 8080 of is deze nog een slag groter? Geen filmpje van de V8? Of is dat de teaser van de volgende reportage?
Charel het is net anders om de NH 8080 kwam pas uit in 1977 en was dus de tegenhanger van de 760 die in 1968 uitkwam en in 1974 bij de RIJP kwam.
comment Door Niels (Administrator) op dinsdag 10 augustus 2021 16:47 quote
KeesdeNood schreef: [..]
Charel het is net anders om de NH 8080 kwam pas uit in 1977 en was dus de tegenhanger van de 760 die in 1968 uitkwam en in 1974 bij de RIJP kwam.
Kleine correctie toch van mijn kant Kees Wink . De MF 760 werd in 1971 in Noord-Amerika geïntroduceerd. In 74 kwamen ze naar Europa voor testen maar in 73 al heeft de RIJP met een machine uit Canada gereden. Die zijn toen aangeschaft voor oogstjaar 1974. Onze machine is van 75 dat is de tweede lichting met een V8 motor ipv een 6-cilinder lijn en ook met een hydrostaat ipv mechanisch. Pas na 75 werden ze populairder in Europa en werd de machine al snel langer gemaakt met langere schudders voor onze omstandigheden.Biggrin
Laatst aangepast door: Niels op dinsdag 10 augustus 2021 16:47.
comment Door charel op dinsdag 10 augustus 2021 19:49 quote
Kijk, weer wat geleerd. Mooi om zo’n machine met een club te beheren. Staat er ook nog een typische RIJP graanwagen op het verlanglijstje om het graan mee weg te rijden?
comment Door Denise (Administrator) op dinsdag 10 augustus 2021 22:19 quote
Fiat 1000 schreef: Mooie foto`s Denise. Is dat Niels op de bok van de MF?Smile
Scherp opgemerkt Wink
En dank je wel!
comment Door Niels (Administrator) op woensdag 11 augustus 2021 10:30 quote
charel schreef: Kijk, weer wat geleerd. Mooi om zo’n machine met een club te beheren. Staat er ook nog een typische RIJP graanwagen op het verlanglijstje om het graan mee weg te rijden? Bekijk de video Charel (link staat hierboven) daar zie je ook onze JD 4040 en Beco graanwagen.
comment Door charel op woensdag 11 augustus 2021 23:31 quote
Inderdaad prachtig filmpje en zoals beschreven een betrekkelijk korte Combine voor een schudder machine. Mooi dat zulke dingen bewaard blijven en jaarlijks even buiten komen.