ALBUM - GASTFOTO'S VAN GEOFFREY HOVING II

Door Niels in Ingekomen Foto's, woensdag 22 januari 2020 14:00

thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb

REACTIES

comment Door Gerbert op woensdag 22 januari 2020 19:31 quote
Mooi! Was het wat die axion en xerion?
comment Door modest op woensdag 22 januari 2020 20:00 quote
Mooi
comment Door GPH op donderdag 23 januari 2020 02:38 quote
De Axion heb ik zelf niet op gereden, alleen even vlug in gezeten, vond de cabine heel erg klein vergeleken met andere trekkers in deze klasse, geen geïntegreerde GPS dus weer een extra scherm in de cabine. slechte zicht naar rechts door de dikke stijl met allemaal knopjes en GPS scherm en alles voelt wat goedkoop aan in de cabine. De chauffeurs die hem geprobeerd hebben aan de penta vonden het vermogen en comfort tegen vallen in vergelijking met onze JD's. en toen nog JCB's. Zowel vol als leeg een "dragrace" gedaan met de axion, JCB 8330 en JD8295R en de axions kwam zowel vol als leeg als laatst over de streep.

De Xerion heb ik zelf ander halve dag op gezeten. Ik ben er eerlijk gezegd nog steeds niet over uit wat ik er nou van vind. De trekker heeft prachtig zicht naar voren en op zij, geen lompe uitlaat of luchtinlaat in je zichtveld, alles is heerlijk open, maar het zicht naar achter is matig. De stoel in de cabine kan niet draaien wat ik persoonlijk heel vervelend vind als je op de kuil staat met een trekker. Hoewel ik goed bekend ben met de cabine op de xerion vind ik de jaguar armleuning heel beroerd als trekker. Ze hadden hier in mijn ogen veel beter de axion arm leuning kunnen pakken want dit is veel logischer in een trekker als de jaguar arm leuning.
Het 4 wiel sturen en de hondegang werkt heel mooi op de bult maar de trekker stuurt enorm zwaar. Het is net of ze geen rekening hebben gehouden met de dubbellucht die er aan komt voor noord Amerika. Moeten grotere stuurcilinders op en meer flow / druk naar de cylinders. Olie pijlen kan enkel met de wielen gedraaid, anders kun je niet bij het pijlstok komen. En de trekker is al met al vrij laag bij de grond in vergelijking met "echte" knik trekkers. De vario transmissie op de kuil is fantastisch, en brengt enorm veel PK's over op de grond, was blij verrast hoeveel deze trekker duwde. Ook is hij vrij licht voor een 530Pk trekker. Met schuif er aan zoals hij op de foto staat is hij 27 ton (zwaarder kan / mag hij ook niet) Onze 9R's wegen tussen de 29 en 33 ton inclusief de schuif. Ik heb het verschil niet gemerkt met duwen, maar zeker wel met het aanrijden van de kuil.

Wij zijn heel tevreden met de oogst machines van Claas, en we zijn heel te Verden met de trekkers van John Deere. en ik denk niet dat dat op korte termijn gaat veranderen Wink
comment Door KeesdeNood op donderdag 23 januari 2020 11:53 quote
Mooie en interessante serie Geoff

VOEG EEN REACTIE TOE

U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaam
en wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.