23STE INTERNATIONALE OLDTIMER SHOW - BOCHOLT
Door Niels in Ingekomen Foto's, zondag 3 juni 2018 10:00
Zondag 27 mei werd in het Belgische Bocholt de 23ste Internationale Oldtimer Show georganiseerd. Thema dit jaar waren de merken Ford en Fordson. Ook de nieuw gevormde Nederlandstalige tak van de Blue Force club was present met o.a veel County's.
Blue Force is de Engelse club van en voor liefhebbers van Fordson, Ford, New Holland trekkers en de bijbehorende conversies.
Blue Force is een actieve club met leden over de hele wereld. Onderscheidend is dat ook liefhebbers van New Holland trekkers van harte welkom zijn. Wellicht niet altijd wat we gewend zijn vanuit de oldtimerhoek, maar wel een mooie kans om de jeugd erbij te betrekken met het oog op de toekomst. Bovendien reden een groot aantal New Holland rijders vroeger Ford(son), waardoor zij het nodige kunnen vertellen over 'vroeger'.
Vier keer per jaar geeft Blue Force een Engelstalig magazine uit van ruim 50 bladzijden. Om de drempel van de taalbarrière weg te nemen, zal komend jaar het magazine in het Nederlands uitgebracht worden. Bij voldoende belangstelling zal dit ook in de toekomst zo blijven.
Afgelopen zondag waren de Nederlandse contactpersonen Pieter Koolen en Pascal Kolk te gast op het oldtimer tractor festival in het Belgische Bocholt. Wanneer je meer informatie wilt, of als je lid wilt worden van Blue Force, stuur dan een email naar BlueForceNL@gmail.com. Kosten van het lidmaatschap bedragen €33 per jaar. Hiervoor krijg je 4 magazines van ongeveer 60 pagina's.
Zoals gezegd was het thema Fordson, Ford en New Holland. Aangezien fotograaf en Blue Force-lid Pascal blauw bloed heeft hierbij enkele foto's van specifiek deze merken en de vele conversies die hierop zijn gebaseerd.
Een bijzondere mengelmoes: Ford 4000, Fordson Super Dexta 4WD en een Australische 8401.
Ford Red Tiger jubileummodel, gebouwd in 1953-54.
Fordson Major Diesel en 2 EN27N Major's.
Ford 3000.
Dexta en High Major, Blauwe Reiger genoemd in Nederland.
2000, 3000, 4000 en 5000.
Ford 9600 en 7000 met Schindler vooras.
Dexta en Ford 8210 II.
Ford 7000, 4000 en 2000.
Ford 2000 met cabine.
County 1454.
Ford industrietrekker.
Italiaanse Giaguaro.
Dit is een zeldzame 6-cilinder conversie op basis van een Ford 5000.
Ford 8N Funk 6-cilinder benzine conversie.
Ford 4600.
Ford 7810 Gen III en Ford TW-25 Gen II.
County Super 4 654 met een De Vos cabine (gebouwd in Zwanenburg) en Van Driel voorlader (gebouwd in Nieuw-Vennep). De County links heeft een Bomford voorlader.
Een zeldzame County 1122. De 2-WD versie van de bekende County 1124.
County 1164 TW met een De Vos cabine. Deze is van het Nederlandse aannemersbedrijf De Ruiter geweest.
Rechts een County 1474 long nose model en een County 1884 TW.
De heilige graal onder County verzamelaars en goed voor vele tienduizenden euro's. Erachter een fikse diepwoeler.
Maar het kan nog groter met de FW-serie.
New Holland TG 255 en Ford TW-25.
Tweemaal een Ford FW-30 en een FW-60.
Ford 7400 EVA conversie.
Ford 3600, 5000 en 7000.
Oud en nieuw.
NH T8.420 met 8 schaar Lemken ploeg en FlexPack van loonbedrijf Geutjens uit Bocholt.
Werklust shovel.
REACTIES
Er zijn nog geen reacties geplaatst.VOEG EEN REACTIE TOE
U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaamen wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.