ROADLESS 100 & COUNTY 90 WORKING DAYS - 2019 I
Door Niels in Ingekomen Foto's, donderdag 3 oktober 2019 14:00
Tijdens het weekend van 21 en 22 september organiseerde de Britse Blue Force club een bijzonder evenement. Om het 100 jarig jubileum van Roadless en 90 jarig jubileum van County te vieren werd in Lilbourne een speciaal weekend gehouden.
Eén van de bekendste Ford-conversie specialisten is de firma Roadless uit Hounslow. Het bedrijf werd vooral bekend vanwege hun 'unequal wheel' conversie met kleine voorwielen. Hier een Roadless Ploughmaster 75.
Een oudere Roadless.
County, misschien wel de bekendste conversiespecialist, bestaat 90 jaar. Beide bedrijven zijn helaas niet meer. Rechts een County HSH 140 wat staat voor High Speed Haulage. Gebouwd door County-opvolger SEM Engineering. De trekker was bedoeld voor de oogst van suikerriet.
Super Four 854T. Een Ford 5000 Pre Force met turbo.
County 754.
Super Six.
Roadless 120.
Samen met 2 Roadless 115.
Rechts 2 Roadless 6/4 trekkers in de groen-gele kleurstelling waarin Roadless begon. In totaal waren er 4 aanwezig waaronder de allereerste gebouwd.
Trike conversie van de Fordson Major Diesel en Power Major met een 4WD as.
Veel deelnemers hadden werktuigen meegenomen zodat ze ook in actie konden komen.
Roadless Ploughmaster S-Series 78.
Iets moderners. Een New Holland T6 in de terracotta uitvoering met NH triltandcultivator.
Super Dexta 4WD.
Leyland omgebouwd tot 4WD door County.
County P50 rupstrekker.
Ook County bouwde trekkers met kleine voorwielen als goedkoper alternatief voor de 'equal wheel' modellen. Zoals de 6700-Four met Hara cabine.
De Ford 8200 rechts, als opvolger van de 8100. Die werd door County gebouwd met onderdelen van EVA uit België.
County 1454 met Ransomes schijveneg.
Ook in Engeland was het dat weekend erg droog, zonnig en warm.
De Fiat-historie samen met een NH T6 in de oude Ford-kleurstelling.
In dit geval een T6.180.
Roadless 120 in de uitvoering van British Telecom, de tegenhanger van de PTT.
Rechts de eerste wieltrekker van County, de Super Four. Hij schrankte net als de rupstrekker met vaste wielen.
County begon net als Roadless met rupstrekkers. Links de moerasuitvoering.
Super Four en Super Six.
Een 1184 TW.
Links 1164 in de exportuitvoering.
Super Four 854 en 7600-Four.
Links een Fordson Dexta Highway gebouwd door County. De trekker heeft 1 rempedaal, aparte handrem (los van voetrem) en een snelheidsmeter.
3000 Pre Force.
De heilige graal voor iedere County-fan. De 1884.
Super Four 654.
Een 1184 TW met Ransomes ploegen.
Super Six 1004.
Roadless 5000.
County Super Six (Major) in bosbouw uitvoering.
Rupstrekker op basis van de E27N Major gebouwd door Roadless.
1174 en 1164.
Een Leyland 4100 en International 634 beide met het County 4WD systeem.
Super Six met Bomford Superflow.
Roadless 94T.
Het verschil tussen de korte en lange versie van de Roadless 115. Het verschil is een extra brandstoftank.
Roadless.
REACTIES
Door modest op donderdag 3 oktober 2019 19:36
die T6 in Ford-kleuren is best wel knap
Door niewiem op vrijdag 4 oktober 2019 06:50
Mooi stukje historie.
VOEG EEN REACTIE TOE
U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaamen wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.